Tuesday, November 22, 2011

semalam yang mendebarkan

malam tadi aku layan final bola sepak malaysia vs indonesia untuk sukan sea. aku pasti mesti ramai yang layan skali. aku tak minat bola sepak sangat. tapi kalau negeri sembilan main aku mesti tengok. kalau malaysia main pun aku mesti nak tengok. nak pulak lawan dengan indonesia.

Arissa dah tido masa aku dan encik capo tengok bola. so, tak boleh jerit 'golllllllllllll!' kalau gol.

awal-awal permainan aku nampak pemain indonesia sangat agresif. risau gak kalau malaysia kalah. tapi tetap yakinkan diri malaysia boleh menang. tapi semangat ku mula rapuh bila minit ke 5 indonesia dah gol. terlalu awal gol tersebut. tsk tsk. takut malaysia kalah. tapi lepas tu tengok semangat pemain-pemain malaysia main, terus aku konpiden malaysia akan dapat gol lepas ni. tapi tu la...banyak sangat gol yang membazir. akhirnya masuk jugak satu gol. yahoooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!

disebabkan Arissa tido, aku kena la jerit slow-slow. bila beberapa kali malaysia hampir nak gol tapi tak gol dan indonesia pun macam tu, mengelintin-mengelintin kaki aku cuba nak tolong sepakkan bola tu. disebabkan itu kot Arissa terjaga. *_*.  tapi nasib baik Arissa tak melasak. dia senyap je tengok bola sekali. fuhhhh...

permainan malam tadi memang sangat mendebarkan. dah masa tambahan pun masih belum dapat tentukan pemenang. bila penalty lagi la aku berdebar-debar. dan bila akhirnya malaysia menang, tanpa segan silu dan secara spontan aku terus melompat-lompat kegirangan. oooopsss. takpe...kat rumah sendiri takpe lompat-lompat. Arissa dengan ayah die je yang nampak ^_^.

tahniah kepada pemain malaysia.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails