Wednesday, October 15, 2014

isnin dan selasa

malam tadi pergi tengok wayang dengan encik capo dan arissa citer Dracula Untold. Sambil tengok wayang sambil makan popcorn dan percaya tak semuanya free termasuk tiket wayang. tak keluarkan duit pun kecuali beli air mineral untuk arissa.

ni rupa member kad tgv

baru-baru ni TGV dah buat member kad. jadi, sebagai seorang kaki wayang yang hampir setiap minggu pergi tengok wayang kadang-kadang seminggu 2 ke 3 kali, maka aku terus register jadi member kelab. aku register online je. selepas seminggu baru aku pergi ambil kad di tgv berhampiran dimana kalau diseremban ni tgv ada di jusco seremban 2. sebenarnya tak perlu tunggu seminggu untuk ambil kad. ambil serta merta lepas register pun boleh. tapi sebab tak dapat pegi jusco  minggu lepas, baru malam tadi lah ada masa nak pergi ambil kad member tu. bayaran untuk kad member ni RM28 untuk setahun kot.


 
tapi kan, sangat berbaloi kot harga RM28 tu. sebab masa ambil kad tu boleh dapat 2 tiket free dan satu set popcorn regular set. kalau beli 2 tiket dan popcorn regular set pun dah RM30++ lebih kurang. selain daripada tu, lain kali kalau nak beli tiket wayang dapat diskaun rasanya. tapi tak sure berapa RM sebab belum cuba lagi. jadi malam tadi, kami pun tonton citer dracula untold dan makan popcorn dengan senang hati sebab free.

arissa possing gedik. ni depan popular sambil menunggu pukul 8.00 malam. budak sorang ni nak belon lah, nak menan lah nak jagung lah nak buku kanak-kanak lah. sebab dia sorang je cinta hati maka ku turutkan aje.

malam sebelum malam tadi, iaitu hari isnin malam, pun kami pergi tengok wayang. tapi di MBO citer The Equalizer. masa ni tak plan pun nak tengok wayang. tapi sebab ada pokok tumbang depan pagar rumah dan kami tak boleh nak masuk dalam kawasan apartmen, maka kami pun mencari tempat port lepak di kedai mamak sementara tunggu pihak bertanggungjawab setelkan masalah pokok tumbang tersebut.. masa ni aku, encik capo dan lida. lepas setel makan minum, dah bosan menunggu aku pun terus capai henset dan bukak website MBO sebab MBO dekat sket dengan tempat kami lepak tu. tengok time citer The Equalizer tu ok pulak pukul 8.00 malam. terus aku ajak encik capo dan lida tengok wayang.



masa dah habis tengok wayang memang pokok yang tumbang tu dah setel dialihkan . jadi kami pun bolehlah balik rumah dan berehat. masa ni dah pukul 10.45 malam camtu. balik rumah terus cek banjir ke tak dalam rumah. ye lah, atap rumah ni kalau hujan terlalu lebat ditambah angin kencang, memang bocor. menitik-nitik air tak pun meleleh-leleh kat dinding. kalau aku ada kat rumah bolehlah tadahkan ke apa. ni, kami memang tak dapat balik rumah sejak abis keje sebab masalah pokok tumbang tadi tu.

ni ha pokok tumbang depan pagar. memang tak boleh nak masuk keta sebab satu je jalan masuk dan keluar yang boleh lalu. ada satu lagi pagar tapi  menuju ke belukar. boleh je paking keta luar pagar ni dan jalan kaki masuk rumah tapi risau pula pokok lain tumbang himpap kereta.

lepas cek semua, bersyukur aku rumah tak banjir, karpet tak basah dan tiada air membasahi peralatan lektrik dan sebagainya. kalau banjir rumah, aku nekad akan EL. kami pun masuk tido sebab dah penat sangat. pagi esoknya aku bangun terus pegi dapo. terbukak je lampu dapor terus aku terkejut. rupa-rupanya malam tadi aku tak cek dapor. satu siling kat dapo dah 90 peratus teralih. belubang je atas tu terus nampak kayu kayan dan bumbung. dengan serpihan batu dan siling berterabur kat sinki dan lantai serta di tempat pinggan mangkuk. risau pulak aku kalau-kalau ada binatang yang tak diingini masuk dalam rumah sebab keadaan siling berlubang tu. malam-malam kadang-kadang terdengar je bunyi tapak kaki berlari-lari atas siling. aku anggap binatang je. harap-harap memang binatang lah dan bukan makhluk yang lagi satu tu. alah, makhluk apa lagi kalau bukan yang halus tu lah.

ok. tu je.  harap-harap hari ni tak hujan lebat macam hari isnin hari tu sebab siling kami masih belum dibetulkan. kalau hujan lebat, alamat banjir lah dapor. boleh buat alasan malas nak masak nanti ni. ^_^. tapi kalau tak banjir dapor pun memang selalu bagi alasan. hahahah


No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails