Monday, November 8, 2010

my workplace

seingat aku, aku tak pernah letak gambar workplace aku kat blog  nih. isnin - jumaat, dari pukul 7.30 pagi hingga 4.30 petang inilah dunia aku. tempat aku buat keje, tempat aku bersuka ria dan bersedih, tempat aku surfing, tempat aku berblog. kantoi berblog kat opis. eh, tapi time takde keje atau tengah tensen je aku taip entri tau. kadang-kadang berblog kat rumah. so, kat bawah ni aku letak gambar dan sedikit penerangan tentang workplace aku nih. takde cubicle pun dah memang dalam bilik.tapi bilik yang dikelilingi dinding kaca. tu yang tak boleh tido kat opis time keje. kantoi kat bos nanti. *_*



 

ni pc aku. perasan tak atas cpu depan frame gambar tu ada music box yang encik capo grande bagi masa nak ngurat aku dulu? hik hik hik. sebelum ni letak kat rumah. baru 2 minggu lepas letak kat opis. kenangan mengusik jiwa gitu. bila nak dapat music box yang lagi besar pulak ye encik capo grande?


benda-benda ni terletak disebelah kiri monitor. cantikkan rak calourful tu? baru je beli hari jumaat hari tu kat popular. mula-mula aku je beli, tapi encik capo grande sudah tiru. dia pun nak jugak. huhuhu. sebelah rak colourful tu rak fail tapi terhadang lak kat fail2. jap aku letak gambar rak tu je.


tarrraaaaa....ni lah rak fail yang menggoda aku dan encik capo grande hingga kami berdua membelinya. so, apa aku ada, encik capo grande pun nak jugak ada. cuma warna je membezakan. kalau tak caya, pergi tengok kat bilik dia.


ini ruang untuk tampal nota atau untuk tampal  apa je yang aku rasa menarik untuk ditampal. yang ni pun encik capo grande ada gak. tapi kali ni aku yang tiru dia. uhuk uhuk uhuk. nampak tak ada lukisan orang tengah berkemah tu? tu aku yang lukis masa awal-awal keje sini. masa tu takde keje, jadi aku pun amik kesempatan melukis. kat gambar paling kanan tu perasan tak ada bunga yang dah kering? tu bunga yang encik capo grande bagi masa besday aku bulan 4 yang lalu. sampai skang aku tak buang. tunggu dia bagi bunga baru baru aku ganti. ahak.


ni kabinet fail kat sebelah kiri meja aku. perasan tak ada benda hijau-hijau atas kabinet tu? tapi tak nampak sangatkan? jap aku zoom.


ni permainan hensel and gretel. aku beli kat cosway masa bulan 10 tahun lepas. menarik untuk buat hiasan. kalau letak kat rumah, dah hancusss kena kejekan kat budak-budak.




ni gambaran keseluruhan atas meja aku. nampak semak kan? tempat keje orang busy memang semak tapi kemas. huhuhuh.

tu saje entri kali ni. nampak benar takdo bondo nak citer. tu  yang wat entri gambar workplace aku nih. huhuhu.

15 comments:

cik hani said...

akak...xpenah nampak pun permainan tu...mane letaknye??

wildcutecat said...

hani: ada, atas almari kabinet. cuba tengok betul kalau lalu kat bilik akak.

Nisa_Hardzir said...

dorg xnmpak sebab jarang g bilik akk..
nisa slalu je nmpak..
nk tnye x sempat..hahhaha
kemas2..hehehe
nnt nisa nk bt gak ar...hahhaa

Capo Grande said...

yola tu den tiru dio...kalau den xdo, ko cari yg murah2 je kan??? huhu...

wildcutecat said...

nisa: hehe. tanya je kalau nak tanya ape2. nisa nak buat yang mana? nak buat entri work place atau nak letak pemainan tu gak? huhuhu. ^_-

wildcutecat said...

capo: lalalala....

Capo Grande said...

kantoi sudah...

cik hani said...

hehehe.nanti nak dtg bilik akak...godek3.kekekeke.

wildcutecat said...

capo: lalalalal lagi...


hani: silakan datang ye cik hani. bawak coklat sekali. huhuhu

Nisa_Hardzir said...

hahhaah..nisa pasan gak bilik en capo mcm meriah sket..sbb ade wane2..klu x haram lar bilik tu nk meriah,...kan2??ahahha
nisa nk bt work place nisa..tp ku hanya menumpang di meja org..hahahha

Capo Grande said...

nak buat blh nisa...tapi brg2 murah jrg ada yg cantik...so kalau nak stylo kena invest...huhuhu

Iyiana said...

capogrande : invest kat popular kan? kan? kan? akan ku cari lepas ni.. penuhla barang kat bilik aqua tu nanti.. hahaha..

mekchu said...

dieb.. ingat lagi meja kecik tu.. dtg je pagi2, nmpk meja kecik dah ada dlm bilik.. sepris kan kan kan..

Capo Grande said...

nostalgia tu chu...ko pun terlibat gak kan dalam perkara itew???

wildcutecat said...

mekchu: sy tak tau pun mekchu telibat skali dengan meja misteri dalam bilik sy ni.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails