Tuesday, November 23, 2010

entri mengantuk

pagi ni muka aku memang tak semenggah. dengan muka mengantuknya, mata sembapnya...memang ngantuk giler. malas betul nak pegi keje hari ni. padahal malam tadi aku tido awal...pukul 10.30 malam aku dah beradu. tapi tak tahulah kenapa...memang letih + mengantuk yang teramat-amat.


pagi ni aku sampai awal kat opis. pukul 6.55 pagi aku dah terpacak kat depan wisma negeri ni. kalau tak dalam pukul 7.25 pagi baru aku sampai opis. mana tak awalnya, aku g keje hari ni tumpang kakngah. malam tadi pun aku tido rumah kakngah. sebabnya encik capo grande takde. dia kena pegi btn 3 hari yang sepatutnya aku pun kena pegi tapi entri semalam aku dah jelaskan kenapa aku tak pegi btn tu. so, menumpang keta orang ni kenalah ikut time driver keta tu kan.  kul 6.45 pagi mesti nak keluar rumah dah. huhuhu.

ikutkan, aku lagi suka drive keta sendiri pegi mana-mana. tak berapa suka sangat menumpang orang. sebab aku tak suka ikut timing orang. aku suka buat timing aku sendiri. tapi disebabkan kaki aku ni sakit je tak elok-elok, maka agak sukar aku nak drive keta. macam petang semalam...lagi beberapa minit nak balik keje, berdenyut-denyut sangat kaki aku. sakit pulak tu. nak tak nak aku kenalah drive jugak. takkan nak tinggalkan keta kesayangan aku ni dan call kakngah atau kaktih untuk jemput aku. 

disebabkan aku sampai awal pagi ni, pintu opis pun bermangga lagi. tak kuasalah aku nak pergi turun kat pak guard nak amik kunci. buat semput aku je nanti. punch card pintu depan pun rosak. maka dalam kesunyian dan kegelapan (sebab lampu tak menyala), aku pun turun lif dan ikut pintu belakang plak. sebabnya aku nak punch card kat pintu belakang. lepas tu aku turun balik tingkat G dan naik semula lif lagi satu ke tingkat 3 nak pergi kat pintu depan. masih gelap lagi dan pintu masih bermangga. maka, aku pun melepak lah dalam gelap kat tangga sambil menunggu ada orang lain datang bawak kunci. sementara tu, sempat aku melelapkan mata kat tepi tangga. gile punya ngantuk. lebih kurang 7.15 baru lah ada orang bukakkan pintu. masuk-masuk je bilik, terus landing kepala kat meja. ngantuk tak hingat punya. huhuhu.

skang pun aku mengantuk lagi. apa nak buat ni bagi ngantuk hilang. nak buat keje lagilah aku mengantuk. huhuu. bestnya kalau boleh balik tido.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails