Tuesday, November 23, 2010

bermulanya kisah ku disini

aku hampir terlupa!!!
20 November yang lepas, genaplah setahun aku aktif berblogging menggunakan blogger@blogspot.
sebenarnya dah stat lama berblogging ni.
sebelum ni aku ada blog gak tapi bukan kat blogger ni.
dan blog tu pun takde sape tau itu blog aku. identiti adalah rahsia
sebab isi blog tu adalah luahan perasaan aku setiap kali aku bersedih dan
aku tak mahu orang tahu itu aku. sudah setahun lebih aku tak usik dan tak bukak blog yang lagi satu tu.
biarlah ia menjadi sejarah.



lupakan tentang blog satu lagi. citer pasal blog sekarang.
mula register kat blogger.com ni sejak julai 2009 tapi tak pernah tulis apa-apa.
stat menulis bila aku rasa sedih dan perlu luahkan perasaan iaitu November tahun lepaslah.
tapi masa ni aku dah tak kisah orang tahu siapa aku. sebab tu aku berani guna id wildcutecat yang
memang kengkawan aku tau itu aku. lagipun aku tak jangka pun
ada orang akan baca. tapi rupa-rupanya ramai gak yang baca. huhuhu.
namun penulisan haruslah diteruskan. orang kenal atau tidak, itu belakang kira
yang penting hati aku puas. biasanya entri yang taip disini berkisarkan kehidupan harian aku.
lagi senang dan banyak idea nak menaip bila citer pasal pengalaman diri sendiri
daripada citer pasal orang lain.

mulanya aku takde lah nak aktif sangat menulis blog. namun keseronokan berblogging
mula terasa apabila rupa-rupanya ramai jugak teman seopis yang dah lama aktif berblog.
lebih daripada sorang tu kira ramailah kan. orang pertama yang aku tahu ada blog di sini ialah
encik capo grande. dia sendiri yang bukakkan blog dia di pc aku masa aku tanya kat mana tempat nak aerobik kat seremban ni? disebabkan dia pernah buat entri pasal dia bersenam robik, maka dia pun bukak blog dia dan suruh aku baca.  oh ya, masa tu antara kami takde apa-apa hubungan lagi.

dari blog encik capo grande, aku jumpa link blog mekchu dan kak jemah. dan sejak itu aku pun selalu menjadi silent reader seterusnya baru klik jadi folower mereka. sebabnya masa tu aku tak tau apa menatangnya folower tu pun walaupun selalu je nampak kat blog masing-masing. almaklumlah masa tu aku blogger tahap beginner. banyak yang aku tak tahu. kui kui kui. join nuffnang pun baru je pertengahan bulan 6 yang lepas. income yang dapat  setakat ni sejak join nuffnang...alhamdulillah ^_^. sehingga hari ini, banyaklah blog yang aku suka baca. orang yang aku tak kenal pun aku baca. bila bosan atau tengah tension, aku pun klik la blog sape-sape yang aku kenal atau tak kenal. biasanya aku suka jadi silent reader dan jarang jadi follower.

hmmm...selalunya bila aku menaip entri, aku tak reti nak habiskan atau buat ayat penutup. jadi...anggaplah ni ayat penutup untuk entri ni. ahak ahak!
 ;-p

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails