Monday, September 30, 2013

lain kali belum rasa jangan komen

petang semalam kami (aku, encik capo & arissa) jenjalan kat terminal one selepas pulang dari kampung di kuala pilah. kemudian kami rasa lapar sangat sebab tak makan tengah hari masa kat pilah. mula-mula makan paparoti. beli pun sebab arissa nak. arissa memang dah tau dah, asal pegi terminal one atau ekonsave, dia pun mintak paparoti sebab tau ada jual kat sana. beli paparoti untuk sorang satu. tak boleh cover lapa jugak.

fast food memang taknak sebab baru je makan mcD hari tu. kedai makan yang kat level UG dalam terminal one tu memang kiteorang dah reject. sebabnya setiap kali pergi mesti servis lembab. dah lah lembab, orang yang datang kemudian dah dapat makanan, kiteorang yang awal datang, makanan tak sampai-sampai. rasa nak pegi tumbuk je muka waiter atau tukang masak tu sorang-sorang. dah la tengah kebulur makanan tak sampai-sampai dah dekat sejam lebih. padahal orang tak ramai pun. dah beberapa kali dah jadi macam ni. ada sekali tu terus cancel order sebab tak sampai-sampai padahal ada 3,4 orang yang baru je duduk dan order tak sampai 10 minit makanan dorang dah sampai.  kiteorang yang dah sejam tak sampai-sampai. bukan order benda pelik pun. nasi goreng kampung je. jadi kami buat keputusan reject terus kedai s*t*y a*n*k* tu. aku penah buat entri pasal kelembaban kedai tu.

oleh sebab tak tau nak makan apa, kami pun terus naik ke tingkat paling atas yang ada wayang tu, sebab keta paking kat level tu. naik eskalator nampak kedai HiGoat tu. encik capo ajak beli makanan kat situ. aku memang takde selera nak  beli makanan kat kedai tu. sebabnya nama kedai tu HiGoat. mesti produk kambing. bukan pasal aku nak menghina kambing ke apa, tapi sebab aku tak suka makan kambing! so aku anggap kedai tu mesti jual semua makanan berasaskan kambing.

bila tengok menu, ada lah ayam. chicken wing ada, beger ayam ada. so aku pun order HiGoat Chicken. encik capo order yang kambing sebab dia suka makan kambing. mula-mula nak bungkus, tapi sebab dah kebulur tahap maksimum, kami pun makan kat situ. cukup-cukup je kerusi ada 3 kat situ untuk kiteorang bertiga. arissa memang taknak makan la. paparoti e pun tak abis abis. ye lah, budak-budak makan sikit-sikit je. koyakkan sket paparoti tu dekat 15 minit baru abis ditelannya.


ni ha aku google jumpa gambar menu dia kat mudah.my. aku makan yang HiGoat Chicken tu la. terbaikkkk!!!

siap aje order, memang tak boleh makan terus. panas ya amat sebab dia baru masakkan. pakai mikrowave je. dah sejuk sket baru makan. rasa HiGoat Chicken tu, ya ampunnnnn sedap sangat. aku yang pada mulanya pandang rendah dengan rasa makanan kat situ terus tarik balik kata-kata aku. terbaik, kalah beger gcb mcD. huhuu. bila dah abis makan rasa tak cukup pulak. nak lagi! aku takde lak amik gambar makanan sebab tengah kebulur kan, tak terpikir nak amik gambar makanan. otak ingat nak bedal aje makanan depan mata. ngeee... ;-p

rasa macam nak pegi je beli tengah hari kang kat terminal one. tapi tak  berbaloi aku nak pergi  drive ke terminal one waktu lunch tengah hari sebab paking memang hazab sangat. kalau ada kosong pun kat tingkat paling atas yang takde bumbung tu. oleh itu, bersabarlah hingga petang atau tunggu aje weekend nanti baru pegi terminal one untuk beli HiGoat Chicken tu. tapi nanti nak beli chicken wings jugak sebab nampak macam sedap aje.


No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails