Monday, October 13, 2014

biasa je

siapa pernah tengok movie The Conjuring mesti tau pada awal movie tu ada sedikit adegan berkenaan Anabelle. anak patung yang berhantu. sejak tu aku tak sabar nak tunggu ada movie pasal Anabelle pulak. awal bulan 10 yang lepas, movie anabelle ni keluar wayang. jadi, sebagai peminat citer berunsur seram ni, pastilah aku tidak ketinggalan untuk menonton citer ni di pawagam.



hari jumaat 3 Oktober yang lepas, pukul 8 malam, aku, encik capo, lida dan arissa layan citer ni kat TGV Jusco Seremban 2. akhirnya dapat jugak lah aku pegi tengok wayang kat jusco tu. terubat rindu nak makan popcorn kat sana. cerita ni 13 PL, jadi boleh bawak arissa. lagipun masa tu arissa memang ada kat rumah, jadi takkan nak hantar arissa rumah wan dia pulak supaya kiteorang boleh tengok wayang? aku dah bagitau arissa siap-siap ni citer hantu. kalau hantu keluar, tutup mata.

wayang penuh sampai seat depan. mujurlah aku memang dah beli tiket online awal-awal. jadi dapatlah pilih seat belakang-belakang. awal-awal cerita anabelle ni agak bosan. hantu lambat keluar. asik bercakap je. huhuhu. over dekat sound effect je. dah lama-lama lebih kurang separuh citer, barulah hantu muncul. bila dah sampai part seram, memang dia bagi betul seram tu. mungkin nak cover sebab hantu lambat keluar. arissa pulak, aku memang tutupkan mata dia bila hantu keluar. kadang-kadang aku dah agak part mana hantu akan keluar, so 2 saat sebelum hantu keluar aku dah tutupkan mata arissa.

kisah anabelle ni memang kejadian benar. tapi rupa anak patung anabelle tu takde lah menakutkan macam dalam citer ni. anak patung yang asal, biasa-biasa je. macam anak patung yang normal. anak patung yang asal masih wujud hingga hari ni dan disimpan dalam almari kaca di muzium milik Ed dan Lorren (kalau tak silap aku namanya). Ed dan Lorren ni watak utama dalam movie The Conjuring yang juga kisah benar. kalau nak tengok rupa sebenar anabelle, silalah google pasal Ed dan Lorren ni. 

kesimpulannya, citer annabelle ni biasa-biasa je. seram  dan saspen lagi citer the conjuring.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails