Tuesday, December 14, 2010

semalam yang suspen

semalam adalah hari yang menakutkan bagi aku. buat jantung aku berdebar dengan kelajuan 100 km/j. hampir-hampir nak nangis. tertekan dan ntah apa-apa lagi. macam-macam difikiran masa tu. rasa nak nangis pun ada. masa tu aku nak mak aku ada kat situ je. huhuhu. betul-betul tak tahu nak buat apa. takut + seram + tak tau nak feeling apa lagi.



suspen kan? tapi aku lagi suspen semalam.

kisahnya begini:

petang semalam adalah hari untuk checkup. so dah banyak kali pergi checkup kan. dah jadi perkara biasa dicucuk amibil darah. aku pun dah tak takut macam mula-mula dulu. mula-mula dulu betul-betul rasa nak pengsan bila kena amik darah setabung (25ml). so, semalam sementara menunggu giliran, aku pun duduk termenung di kerusi sambil sempat terlelap sekejap. ahakz. nasib baik suara nurse yang panggil nama aku tu kuat. kalau tak, tak tersedar aku nama aku dipanggil. nurse tu pun buatlah rutin dia mengecek pempuan mengandung macam aku ni.

tiba-tiba nurse tu macam cuak dan buat aku suspen. katanya ada masalah. dia explain kat aku pun, bukan aku paham kalau dia guna bahasa yang nurse2 dan doctor je paham. tiba-tiba dia kata tunggu kejap. pastu terdengar suara die kecoh-kecoh kat luar mencari nurse yang lebih senior sambil cakap kat kawan2 dia masalah yang dia jumpa pada aku. aku yang sensorang kat dalam tu lagilah cuak. apahal ni? apahal? sambil jantung dah mula berdebar-debar.

tak lama pastu nurse yang lebih senior masuk dan cek aku pulak. selepas beberapa kali, dia mengiakan kata-kata nurse yang 1st tadi. aku yang cuak sebab tak tahu apa-apa, tanya lah nurse tu kenapa? ada masalah ke? nurse tu mengiakan pertanyaan aku tapi tak explain lebih2. pastu nurse yang mula-mula tadi datang balik dan kata ada masalah sket dengan aku. dia nak pergi tanya doktor. sementara dia pegi jumpa doktor dan tinggalkan aku sendirian, aku dah mula takut. macam-macam terbayang.

pesal ni? ada masalah apa? nak kena beranak skang ke? takutnya aku tak dapat terkata-kata lagi. tapi semua tu hanyalah dalam hati aku saja. tak lama lepas tu nurse tu masuk balik dan kata doktor suh jumpa dia. kemudian aku tanya nurse tu apa yang berlaku? sebabnya kan, memang kecoh betul masa tu. pastu nurse tu explain. aku betambah cuak dan suspen la. aku terbayang-bayang jap lagi aku kena naik ambulan, masuk labour room, dimasukkan air dan dipaksa bersalin. tak pun aku terbayangkan aku ditolak masuk ke dewan bedah dan beranak secara caesarian. macam-macam dalam kepala aku masa menunggu nak jumpa doktor tu.dah la malam sebelum check up tu aku muntah dekat 10 kali sampai rasa nak tido dalam bilik air je masa tu.

lepas menunggu beberapa ketika, aku pun dipanggil masuk jumpa doctor. siap tuka-tuka bilik doktor lagi tuh. sepatutnya pukul 2.30 aku dah habis kena cek, disebabkan ada masalah pukul 3 lebih baru setel. apa yang berlaku sebenarnya ye? apa masalahnya? huhuhu. biarlah rahsia... yang nyatanya aku kalau boleh nak memengsankan diri je kalau memang kena bawak g spital dan dipaksa bersalin semalam. terasa darah naik dari kaki ke kepala. terasa muka pucat je walaupun aku tak nampak muka sendiri. huhuhu. yang pastinya memang aku seram dan sangat takut masa nurse tu kecoh2.

huhuhu...

1 comment:

mekchu said...

nape tu sbnarnya? suspen sgt tu.. dah blajar nak push blom?? hehe..

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails