Saturday, February 18, 2012

hadiah yang tak dihargai



hari tu aku ada belikan arissa ypad for kids kat intenet. sangat teruja ok nampak ypad tu dipromote kat facebook. dengan pantasnya aku terus order. niat hati nak bagi arissa ipad sendiri. yang mainan je lah. takkan nak bagi budak umur setahun ipad yang betul pulak. gile kaya aku macam tu. masa ypad tu sampai kat opis, tak sesabar aku nak bukak bungkusan nak tengok cane rupa die. imaginasi memang tinggi. ada skrin dan boleh touch macam ipad betul tu. sebab nampak kat gambar tak berapa jelas. sekali yang betulnye, takde skrin pun. hanya stiker ABC, 123 dan button function. kalau tekan kat gambar tu, bebunyi a suara sebut kat huruf mana kite tekan. hambik kau...hage murah tapi imaginasi nak macam ipad betul. kui kui kui.

tapi takpelah. janji arissa suka. so takde la aku berebut ipad 2 dengan arissa. ye la, kadang-kadang aku nak main game, arissa nak tengok youtube atau main talking tom atau main peekaboo. kadang-kadang aku beralah dengan arissa, kadang-kadang tak layan pun. ekekekeke. so balik keje, tak sabar nak jemput arissa nak bagi dia ypad. masa mula-mula bagi kemain lebar senyum dia. terus dia touch skrin ypad tu macam yang dia biasa buat kat ipad betul. tekan-tekan-tekan tak keluar gambar. macam gitu aje rupa skrin ypad tu. aku puas a amik jari dia ajar tekan kat huruf-huruf. lama-lama arissa fed up. mengamuk sebab skrin ypad tu takde apa effect brape kali dia tekan pun. takde gambar keluar. hanya bunyi. mengamuk-mengamuk terus campak ypad tu.

owh anak ku. begitu terujanya emakmu ini belikan ypad for kids untukmu, kau campak begitu aje. tsk tsk tsk. aku amik ypad tu tekan-tekan bia keluar bunyi lagi. namun arissa tak cukup dengan bunyik. dia nak gambar betukar-tukar macam dia selalu buat kat ipad betul. penyudahnya, dia langsung taknak ypad tu. dah la dia campak, pastu siap dudukkan dan pijak ajo atas ypad tu. kat ipad betul dia tak buat macam tu pun.

nampak gayanya arissa dah tau dia ditipu dengan ypad itu. dia dah biasa main ipad betul. memang tak dipandang sebelah matanya ipad mainan tu. akhirnya jadi hiasan ypad tu sebab memang arissa tak hingin main pun. dia nak gak ipad betul.

bertuah betul la anak dara aku nih...kemain ko demand ye.


sekian.

2 comments:

Chekpid said...

nasib arisa panda hargai ipad real..kalo yg itu jugak dipijak2 mau pitam omaknya...

arissa bagi kt untie je la ypad tu..leh untie bagi kat bb syabil :p

wildcutecat said...

hahaha. kalau ipad real dipijak-pijak memang jangan harap bagi arissa main lagi.

nanti autie tanye arissa, ye baby syabil ^_-

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails