Tuesday, February 21, 2012

lena diulit arissa

malam tadi arissa selsema. entah macam mana boleh kena selsema plak si kecik ni. so malam tadi tido arissa memang tak lena. kejap-kejap menangis sebab hidung tersumbat. so bila tido arissa tak lena, tido emak dia 3 kali ganda tak lena. bila arissa menangis, aku pun bangun pujuk-pujuk. pukul 2.30 pagi arissa menangis-nangis, aku pun bangun buat susu arissa. dapat minum susu arissa pun telelap balik. aku pun sambung tido. tak lama lepas tu menangis lagi.

ala...kesiannya. sebab hidung dia tersumbat, memang tak lena tido. aku yang besar ni pun kalau kena selsema hidung tersumbat pun rasa tak selesa, inikan pulak budak kecik. sekurang-kurangnya aku boleh jugak hembus keluar. arissa mana la reti lagi. tu yang tak selesa tu. entah berapa kali aku bangun malam tadi pun aku tak ingat. nak bagi ubat takde ubat. ubat selsema masa arissa masuk wad KPJ dulu adalah tapi elok lagi ke dah dekat 6 bulan? tak berani nak bagi. huhuhu

pukul 5 pagi arissa menangis-nangis lagi. kesian aku tengok. semua serba tak kena. tetiba teringat ubat spray untuk bersihkan hidung baby yang tersumbat sebab selsema. tu pun ubat masa arissa masuk wad KPJ gak. tapi ni ubat sembur, so boleh pakai lagi la. nak spray ubat tu kena masukkan muncung dia dalam lubang hidung arissa. baru terkena sket kat hidung dia dah begerak gosok-gosok hidung. aku tunggu sampai dia lelap balik. cuba balik masukkan muncung ubat spray tu dalam lubang hidung arissa. pun begerak-gerak gak ke kiri kanan. adalah 5,6 kali aku bersabar tunggu arissa senyap. lama-lama aku dah tak boleh bersabar lagi sebab arissa menangis-nangis hidung tersumbat. terpaksa a guna cara kasar. pegang dua-dua tangan dan sandarkan pastikan kepala dia supaya tak dapat begerak ke kiri kanan. menangis-nangis arissa aku buat camtu. nak buat camne, aku nak tolong dia. tepaksa bekasar. dah dapat sembur kat dua-dua lubang hidung arissa, aku pun pujuk a balik. mesti arissa ingat mak dia jahat buat dia camtu. tsk tsk tsk. tak lama tu arissa boleh tido dengan lena sebab ubat spray tu dah bersihkan mukus dalam hidung arissa. so tak tersumbat a. kenapa la lambat aku teringatkan ubat tu. huhuhu.

so pagi tadi sebelum pegi keje, pegi hantar arissa g cek kat klinik dulu. dalam 7.30 pagi aku dah sampai klinik. risau gak kalau klinik aku nak pegi tu belum bukak. kalau boleh aku taknak sampai lewat kat opis sebab malas nak pikir ayat baik punya nak sms kat bos minta izin masuk lambat sebab g klinik. nasib baik klinik tu memang dah bukak dan arissa la pesakit pertama kat situ hari ni. lepas dah cek, amik ubat, terus anta arissa dan aku pulak teruskan perjalanan ke opis. phewww...tak lewat hari ni.

harap-harap arissa cepat sembuh. harap-harap tak demam pulak. tapi tadi dah terus amik ubat demam sekali. standby je. nanti tak yah g klinik lagi.


sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails