Tuesday, June 8, 2010

bukan kerana rupa

disebabkan tak lame lagi nak world cup, jadi aku pun taknak ketinggalan nak wat entri pasal team yang aku sokong.

kalau nak tau team apa yang aku sokong, tengok jersi kat bawah ni dulu:




tengok jersi pun dah tau kan team apa. kompem la argentina. secara jujurnya aku sokong argentina bukan sebab messi atau sebab ahli-ahli lain yang hensem. apa guna hensem kalau tak reti main. huhuhu. sebelum ni pun aku memang tak pernah ambil tahu pun pasal world cup. team apa, sape pemain, hensem ke tak. memang tak pernah masuk dalam kamus hidup aku.

tapi pada satu petang yang nyaman...huhuhu, beberapa tahun lepas, pada musim world cup jugak, aku sedang lalu nak ke dapur. masa tu abang dan abang ipa aku tengah tengok world cup. aku pun benti la kejap nak menjeling je tv tu. saat tu pulak memang tengah genting nak golkan bola. aku yang dari jeling-jeling je terus duduk join skali kat sofa sebab tertarik sangat dengan strategi pasukan bola tu. pastu baru aku tau tu pasukan argentina.

disebabkan strategi yang sangat menarik dari argentina masa main bola tu, aku terus layan sampai habis. memang tertarik menarik kau memang debommm ah masa tu. penyudahnya setiap game yang ada argentina, kompem aku tengok sampai sanggup bangun pukul 2,3 pagi. sesuatu yang aku tak pernah terfikir nak buat semata-mata kerana bola.

so, world cup kali ni pun, aku akan menyokong argentina, cuma tak pasti aku sanggup berjaga sampai ke pagi ke tak sebab maklum la, masa world cup yang lepas, aku tengah cuti. skang dah keje. agak payah aku nak fokus kat keje kalau tak cukup tido nanti. tapi aku nak sangat tengok semua game yang ada argentina. memang hebat dorang main. aku suke....

apa pun, harap-harap, argentina boleh menang. tapi tak menang pun, aku tetap sokong.

4 comments:

Lt. fDanialz said...

bagus la ko ni.. susah nak cari peminat yang setia walaupun teammnye kalah


anyaways, nice entry =]

Entry Terbaru : Kerajaan Israel memberi sumbangan kemanusiaan kepada Palestin??
► Play. ▌▌Pause.

mekchu said...

gotcha!!! adieb kena tag ngan mekchu psl world cup.. hehe.. jenguk blog for details..

wildcutecat said...

Lt. fDanialz: aku memang setia dengan pasukan yang aku sokong. huhuhu

wildcutecat said...

mekchu: yoko. baru nak bukak blog. huhuu. ape la tagnye tu.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails