Thursday, June 10, 2010

terhilang ingatan

sebagai salah seorang staff yang sah di opis aku, seperti staff-staff yang lain, aku pun ditugaskan ke DRC di seremban 2 untuk membuat senarai semak keadaan di DRC tersebut. semalam dan hari ni adalah giliran aku bertugas. sebelum ni pernah ke DRC beramai-ramai sebab nak register thumb print. maknenye, bila kite scan ibu jari atau mana-mana jari yang dah diregister, pintu tu akan terbukak la. tapi sebelum pintu tu terbukak, akan ada suara pempuan bagitau 'verify'. huhuhu. kalau tak sah, dia cakap 'please try again'.
lupe lak, DRC tu Disaster Recovery Centre.



lebih kurang pukul 3.30 petang aku pun drive keta kesayangan aku tu untuk pergi ke DRC tu. tengah on the way tu, tiba-tiba aku mamai sorang-sorang dalam keta sambil tanya diri sendiri.

"eh, aku nak pegi mane ni ha?" tiba-tiba aku blank. bukan aku tak tahu jalan, tapi aku tak tau yang aku tengah drive keta ni nak pergi mana.

lepas cuba ingat balik, baru aku teringat aku nak pergi DRC.

"eh DRC kat mane?" padahal aku pernah pergi DRC dan memang tahu kat mane letaknya bangunan tu.

puas aku ingat-ingat balik DRC tu kat mane. mase kejadian ni aku kat town seremban lagi. maklum lah banyak traffic light merah, tu yang sempat hilang ingatan jap.

"ooo...kat seremban 2 rasanya. tapi macam mana nak pergi seremban 2?" aku betul-betul blank masa ni. ligat otak aku membayangkan seremban 2 tu kat mana. arah mana nak ikut. padahal aku memang selalu je pergi seremban 2 tu. ntah dah berapa saat, baru aku teringat seremban 2 tu kat mana. macam tersedar dari mimpi pulak. rasa macam betul-betul bingung. dah sampai seremban 2, tiba-tiba aku rasa macam salah jalan. macam aku kat tempat lain. padahal memang aku kat seremban 2 pun.

aku pun buat keputusan kalau depan sket lagi aku blank lagi, aku call sape-sape tanya. padahal memang betul jalan yang aku ikut. pendek kata, aku memang tau seremban 2 kat mana dan memang tau DRC tu kat mana. tapi entahlah....tiba-tiba terhilang ingatan sekejap. walaupun aku tak sesat tapi perasaan rasa macam sesat.
akhirnya aku sampai gak ke DRC dan buat la apa patut aku buat kat sana.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails