Monday, June 7, 2010

gembirakah aku disini?

tiba-tiba hari ni aku nak tanya soalan ni kat diri aku sendiri. gembirakah aku disini? disini maksudnya dimana aku sedang menaip entri ni. tiba-tiba hari ni aku rasa tertekan yang amat. rasa nak pergi mengapungkan diri dalam kolam renang sambil merenung awan dan langit yang biru.



bila dibuat perbandingan antara aku di sini dan aku di sana, mengapa pilihan aku lebih berat memilih aku lebih gembira berada di sana? disana tu maksudnya dimana aku berada sebelum aku berada di sini. walaupun aku sendirian di sana, tetapi hati aku gembira. walaupun aku tertekan jugak kadang-kadang disana, tapi taklah seteruk macam aku kat sini. entah kenapa, aku rindu aku yang berada di sana.

bukan aku tak cuba untuk suka berada di sini, aku suka berada disini. tapi aku tak gembira. banyak bezanya antara suka dan tak gembira. aku tak gembira dengan apa yang aku kena buat di sini. membuat sesuatu yang aku tak suka, sama seperti aku menyeksa diri aku sendiri. tapi apa pilihan yang aku ada? aku mesti, wajib seterusnya terpaksa. akhirnya...ni lah hasilnya. luahan hati seorang aku yang tak gembira. bukan aku tak bersyukur...tapi entahlah. ada satu perasaan dalam diri mengatakan tempat aku bukan disini *_*.

aku sangat tertekan. rasa nak marah. tapi akhirnya aku akan memilih  untuk mendiamkan diri dan menanggung semua sendiri.

tiba-tiba aku nak menyanyi lagu Sofaz - Bukan di sini pulak.

" Tiba masa untuk ku pergi, melangkah pergi dari sini..."

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails