Tuesday, July 6, 2010

ye....aku menangis

maaflah jika entri aku ni terlambat. aku kesibukan dihujung minggu sehingga tiada masa nak online apatah lagi nak taip entri. pada hari isnin dan selasa pula aku terlibat dengan bengkel dasar keselamatan ict di port dickson dan langsung takde masa nak wat entri penting ni. walaumacammanapun, aku tetap akan luahkan perasaan walaupun sudah lewat beberapa hari.



seperti yang semua dah tahu...pada hari sabtu 3 julai 2010 diantara pukul 10.00 malam - 12.00 malam, ada game antara argentina dan german. sudah tentu aku peminat team argentina tidak sabar-sabar nak menonton perlawanan tersebut. dah tentu jugak encik capo grande turut menonton sebab dia sibuk nak sokong jerman yang dah kalahkan team feveret dia iaitu england. huhuhu. walaupun aku tidak berapa yakin argentina akan menang malam itu, aku tetap memberi sokongan cuma aku terlupa nak pakai jersi argentina sewaktu perlawanan tersebut. mungkinkah ia salah satu penyumbang kepada kekalahan argentina? huhhuh.

baru saja 3 minit game bermula, german dah dapat 1 gol. aku mula rasa argentina tergugat. tapi takpe, ada banyak masa lagi untuk argentina samakan gol. malangnya cubaan demi cubaan tidak menjadi dan akhirnya german dapat 1 lagi gol. aku mula rasa tak sedap hati. lebih sakit hati bila encik capo grande terjerit-jerit sebut gol!!!!!!!!!!!!!! rasa nak tampal mulut dia dengan plaster je. aku mula mendesak supaya argentina cepat-cepat sumbangkan gol. melihat kesungguhan messi, teves dan team yang lain bermain membuatkan aku yakin argentina boleh golkan bola. kalau tak menang pun at least ada gol. tapi semua gol tak menjadi membuatkan hati aku semakin berdebar-debar mengalahkan debaran semasa menerima anugerah bintang popular. kui kui kui.

sebaik sahaja german masukkan gol ketiga dan masa tinggal 10 minit je lagi, hati aku mula sebak dan tak sanggup menonton perlawanan sampai habis. terus saja aku cakap pada encik capo grande aku nak masuk tido lalu terus masuk ke bilik tanpa memperdulikan dia yang memanggil-manggil aku. hati dah terlalu sebak hingga menitiskan airmata. aku betul-betul sedih. aku tak kecewa argentina kalah. memang adat perlawanan ada menang ada kalah. tapi aku betul-betul sedih sebab tak boleh nak tengok argentina main lagi. tiada lagi wajah messi bermain bola. aku bertambah sedih membayangkan wajah-wajah team argentina yang dah bermain sampai tahap tu tetapi gagal ke peringkat seterusnya. entahlah...aku sedih. tak sangka aku menangis kerana bola. tak lama lepas tu encik capo grande masuk bilik lalu memujuk aku. dia kata, ' tu pun nak nangis. bola je lah' huhuuu

lagi aku nak menangis adalah bila dia cakap macam tu. tapi aku dapat gak kontrol tak nangis lebih-lebih. cuma wajah sedih memang tak dapat disembunyikan lagi. sejak hari tu agak sensitif di telinga aku bila ada orang menyebut pasal game antara argentina dan german hari tu.

messi..argentina..maafkanlah aku sebab tak tengok game sampai habis. aku betul-betul tak boleh tahan menangis. walaumacammanapun, 4 tahun akan datang, kita jumpa lagi. hatiku tak akan berubah. huhuu.
tiba-tiba rasa dah tak syok nak tengok world cup sebab argentina dah takde.

tak sangka aku menangis kerana bola... owh...apakah yang berlaku kepada diriku ini??? aku tau kompem ada yang gelakkan aku sebab ni. gelak la...gelak...gelak la.
waaaaaaaaaaaaaaaaaaa....................argentina......

6 comments:

ayin~weeweet said...

dont cry for me argentina

hahahaha

ok.meh sokong germany saya pula.marii!!! :)

Capo Grande said...

padan muko..kui kui kui...

Unknown said...

mungkin ko BB boy kot dieb. :D

wildcutecat said...

ayin: tak mungkin saya berpaling tadah pada argentina. huhuu

wildcutecat said...

capo grande: muka saya memang padan dengan saya.

wildcutecat said...

cris: aku pon mengharapkan begitu cris...bb boy. huhuuh

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails