Thursday, September 23, 2010

aku jatuh lagi

fuhhh...baru dapat bernapas dan rilek sket. sibuk menyiapkan sistem sebab nak livekan hari ni. patutnya minggu lepas lagi kena livekan tapi minggu lepaskan masih dalam mood cuti raya lagi. lagipun ada beberapa form yang nak kena betulkan supaya tak mendatangkan masalah dikemudian hari. tapi bukan boleh rilek terus ni. pasni nak sambung buat sistem lain pulak. Ya Allah...banyaknya keje aku. beberapa hari ni pun asik tido lewat je dan kompem pagi2 bangun pun lewat. bukan saje, tapi memang tak sedar. nasib baik tak merah attendance. sipi-sipi je. huhuhu.



sabtu dan ahad lepas aku beraya di kampung encik capo grande belah ayah dia kat sabak bernam dan perak. on the way tu singgah kedai baju kat kuala selangor ( betul ke nama tempat tu kuala selangor???). gile murah baju-baju kat situ. cantik-cantik dan banyak pilihan.encik capo grande belikan aku baju pregnant sepasang dan blaus sepasang. maklumlah perut dah buncit dan beberapa bahagian badan dah membesar...jadi tak muat nak pakai baju kurung g opis lagi. ^_-. nak jalan-jalan pun dah kekurangan baju sebab baju aku dulu semua muat-muat badan. nasib baik jugak mak, lida, kaktih dan kakngah ada juga belikan dan bagi baju-baju pregnant untuk aku. ohhh..terharunya aku.

malam di rumah opah capo grande, aku mengalami kecelakaan lagi. cis! cis! cis! sakit terjatuh kat opis hari tu baru nak elok, tiba-tiba aku terjatuh lagi kat rumah opah capo grande. kali ni lagi sakit daripada kat opis hari tu. sebabnya aku sampai tak boleh nak bangun. cara jatuh pun lain bukan tertangkup macam kat opis hari tu. semuanya berpunca apabila aku yang dah elok-elok duduk di sofa mengada-ngada bangun nak nak duduk kat sebelah encik capo grande. sebabnya ada benda yang aku nak cakap dengan dia. kerusi yang kat sebelah encik capo grande tu kerusi yang jenis kusyen tu. aku baru je duduk dan nak bersandar kat kerusi tu tiba-tiba tempat duduk kerusi tu tercabut dan aku pun serta merta jatuh terduduk. waaaaaaaaaaaaaaa.................sakitnya tuhan je yang tahu sebab terhentak.

tapi masa jatuh tu memang tak sakit. aku siap boleh gelak-gelak sebab kelakar dan aku juga turut digelakkan oleh encik capo grande dan adik-adik dia. tapi...beberapa minit lepas tu sakit mula datang. paling sakit kat area punggung dan pinggang. perut aku kompemlah sakit sebab dah la pregnant...perut buncit...pastu jatuh terduduk terhentak macam tu. aku pun terus senyap daripada tergelak dan baring kat sofa. lepas tu tak boleh nak bangun dah. gerakkan kaki pun sakit teramat-amat. dah lah nak pergi beraya kat rumah sebelah. tak pasal2 g rumah sebelah pun kena naik keta sebab sakit sangat nak jalan. ikutkan tak nak ikut beraya...tapi aku segan nak tinggal kalau encik capo grande takde. huhuhu.

setiap kali nak berjalan, memang aku perlu dipapah oleh encik capo grande sebab serius memang sakit sangat kaki aku. padan muka dia kena papah aku nak ke mana-mana...sape suh gelakkan aku masa aku terjatuh tu. tapi kalau tak gelakkan pun dia memang kena papah aku jugak. terima kasih ye sayang. huhuu. nasib baik aku takde apa-apa. dah dua kali terjatuh ni. mmmm...

5 comments:

KaLiS PeLuRu said...

mayb mmg ari kejatuhan akk kot..
hahaha

Capo Grande said...

xkisah pun papah...janji dapat gelak...hahaha...

wildcutecat said...

lin: haha...agaknye la. tapi cukuplah tu jatuh...sakit. *_*



capo: gelaklah. boleh jadi kenangan bile sy dh xde lagi nanti.

Capo Grande said...

ye syg, selagi blh gelak kita gelak k...huhu...

Iyiana said...

hati-hati kak dieb, darah tengah manis. hari ni jatuh masih bley lagi bertahan, minggu depan @ bulan depan jatuh adakah kak dieb bley bertahan? hati-hati ya..

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails