Wednesday, May 26, 2010

demam, tutor dan dia

semalam last day aku mengajar. hari kedua tak seneves hari pertama. tiba-tiba rasa seronok walaupun terasa tak sabar nak abis. ye lah, 2 hari mengajar dari pukul 9 pg sampai 4.30 petang. kompem aku tak duduk kat opis sepanjang 2 hari tu dan kompem langsung tak dapat buat keje yang tertangguh sebelum cuti kahwin hari tu. yang bestnya bile mengajar kursus ni dapat makan free 3 kali sehari. pagi, tengah hari dan minum petang. hehe. betambah montel la aku yang memang dah sedia montel ni. tapi tak sangka lak lepas abis mengajar semalam aku kena sampaikan sijil kat semua peserta kat depan. huhuhu. segan pun ada. macam kelakar pun ada. hehehe.
ape pun, pengalaman ni sangat la berharga. tapi lepas ni kalau kena mengajar balik, kompem la aku neves balik. huhuhu.



hari ni dan esok, ada mengajar jugak. tapi bukan aku yang mengajar. kali ni viruspadu yang mengajar, aku pulak jadi tutor. yang 2 hari lepas, aku mengajar, viruspadu jadi tutor. tapi hari ni aku rasa tak best sebab demam dari malam tadi. tak tau a nape tiba-tiba rasa tak sedap badan, hidung tersumbat pastu terus demam. hmmm...nak cakap time kasih kat capogrande sebab bersungguh-sungguh jaga aku yang sakit malam tadi. g beli ubat untuk aku. huhu. pastu sebab aku terlalu mengantuk tak larat sebab tak sedap badan, terus tetido tanpa makan ubat. terus dia kejut aku, siap sediakan ubat. aku cuma perlu minum je ubat tu atas katil. huhuhu. terharunya.  ni 1st time aku tak sihat sejak dah kawin.

bila nak sambung tido balik, dia rasa badan aku panas, terus dia g amikkan air sapu-sapu kat kepala, muka dan badan walaupun aku dah kata tak payah. huhuhu. pastu aku terus tetido best sangat ada orang usap-usap kepala. hehe. terasa nak manja macam kucing lak. meeeowww...

skang, dalam kelas tengah jadi tutor. sempat lagi aku update blog. huhuhu. tugas tutor tak seberat tugas mengajar. so, boleh rilek2 sket. bila ada org perlu bantuan sebab tak paham baru aku ajar. tapi memang tak selesa dalam bilik ni sebab aku demam. aircond kuat...sejuk sangat walaupun aku pakai kot. pastu dia sempat lagi pakaikan aku kain yang lilit2 kat leher tu supaya dapat serap haba. entah apa nama kain tu aku pon tak tau. tapi biasa nampak orang pakai kalau musim salji atau musim sejuk. huhuhu. mekasih ye sayang.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails