Wednesday, May 26, 2010

rindu padanya

malam tadi singgah rumah bangcik kat pinggiran senawang. rumah di mana aku tinggal sejak keje kat seremban. kat rumah tu jugak lah mak aku tinggal. tapi...sejak kawin, aku tak tinggal kat situ lagi. skang aku tinggal sementara kat rumah MIL aku. tiba-tiba, bila masuk bilik aku yang dah aku tinggalkan sejak 2 minggu yang lalu, aku jadi rindu sangat. sempat aku berdiri kaku sambil tengok keadaan bilik. terbayang-bayang aku tengah tido atas katil, aku tengah cari baju, iron baju. terbayang-bayang aku tengah duduk atas kerusi jari sambil baca komik dan tengok tv. juga terbayang-bayang aku tengah baring-baring sambil berbalas sms dengan dia sebelum kahwin dulu. pastu aku berdiri depan pintu bilik air dalam bilik aku tu. tiba-tiba aku rindu masa aku tengah mandi dan buat aktiviti sepatutnya dalam bilik air tu. entah lah...tiba-tiba rasa sedih. nak keluar airmata.

sesungguhnya aku rindu sangat.........

dan yang pasti aku rindu sangat kat mak aku.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails