Wednesday, May 5, 2010

ip man 2

hari tu, lepas keje aku dan dia bercadang nak pergi tengok movie citer treasure island. cek kat web ada pukul 5 petang. disebabkan kami balik keje pukul 4.30, memang sempat la nak berkejar ke MBO Cinema. Bila nak beli tiket kat kiosk, tengok-tengok takde lak citer tu. last-last kami decide tengok cite Ip Man 2. tapi pukul 6.15 baru stat dan skang baru pukul 4.50 petang. lamanye nak tunggu. dalam MBO tu bukan ada kedai best sangat nak jenjalan. huhuhu. tapi kami beli jugak la tiket cite tu. jalan-jalan sekejap sambil cari selipar memandangkan selipar aku kat opis dah putus. lepas tu, masa lebih banyak dihabiskan dengan duduk dikerusi panjang depan pintu masuk ke cinema sambil makan corn in cup dan minum air blackcurrant yang lazat.


bila dah boleh masuk, kami pun masuk la dalam bilik cinema tu dan duduk kat tempat feveret kami. tu la kelebihan beli tiket guna member card. huhuhu. cite Ip Man yang 1st aku dah tengok kat cd. ingatkan masa ending yang 1st tu Ip Man ni mati sebab kena tembak. sedih a masa ending tu. tak sangka ada sambungan yang kedua dan kompem la Ip Man tu hero lagi dan ini maknanya dia hidup lagi. memang best a citer ni. suka tengok dia berlawan. memang hebat betul walaupun berlakon je. tapi citer ni berdasarkan kisah benar kalau tak silap aku. maknanya memang Ip Man ni betul-betul terrer la. bila dia tengah berlawan tu aku berangan je kalau lah aku boleh berlawan sehebat tu. huhuhu.

lepas ni ada ke Ip Man 3?

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails