Thursday, March 8, 2012

bila kita bertemu

aku adalah peminat filem hindustan. rasanya dah beberapa kali dalam blog ni aku citer aku peminat citer hindustan. dulu aku selalu layan filem hindustan kat tv 3 dan tv 2. skang aku lebih suka layan filem hindustan kat channel B4U astro. tapi malangnya sejak hari isnin hari tu channel B4U dah tak wujud lagi! astro ganti dengan channel bella yang penuh dengan citer mexico/sepanyol yang tah hape2 tu. arrggghhhh!!!! aku sangat rasa kehilangan sejak channel B4U dah takde. dah tak berseri malam-malam ku. kalau tak pukul 9 malam mesti ada movie hindustan. kalau aku suka pelakon dia, kompem aku tengok. kalau tak, aku bagi arissa layan channel Baby TV. kat Channel Zee, movie dia tak berapa best. huhuhu. oh astro, tolong kembalikan channel B4U.


sebenarnya aku nak buat entri pasal filem Jab We Met atau maksudnya When me met atau bila kita berjumpa. pelakon movie ni ialah Kareena Kapoor dan Shahid Kapoor. kedua-duanya adalah antara pelakon kesukaan aku. dah lebih 5 kali aku tengok citer ni tapi aku tak pernah muak. kat astro je dah 2,3 kali aku tengok. kat tv3 lagi. tak cukup dengan tu aku tengok online pulak. waaaa...bagi aku citer ni sangat best dan menyentuh perasaan. setiap kali tengok mesti aku akan tersenyum sendiri bila part yang buat aku tersenyum, dan tanpa disedari airmata aku pun aku mengalir bila sampai part yang sedih. owhh...tengok citer katun pun aku boleh menangis kalau mengusik perasaan T_T. lepas tengok movie ni aku mesti rasa nak jadi macam watak kareena kapoor. happy go lucky. peramah, gila-gila dan mulut becok.  kontra dengan perangai sebenar aku. diam...diam...dan diam. tapi aku tetap aku. suka atau tidak ini la aku. ekekekeke.


ni adegan dorang menyanyi lepas kena tinggal keretapi
citer ni mengisahkan shahid kapoor (aditya) iaitu seorang CEO syarikat telekomunikasi telah berpatah hati bila awek dia tinggalkan dia dan nak kawin dengan orang lain. disebabkan terlalu sedih, shahid pun tinggalkan opis tanpa bagitau sesape. dia tinggalkan kereta dan henset kat tepi jalan dan terus naik keretapi tanpa amik tau keretapi tu nak pegi mana. dalam keretapi muncul la Kareena, seorang gadis punjabi yang mulut becok. asik nak becakap je tak tau nak benti. shahid yang memang tgh sedih tak kuasa nak layan kareena. kareena yang 2 kali ditinggalkan keretapi akhirnya paksa shahid kapoor hantar dia balik kampung sebab dia salahkan shahid punca dia 2 kali ditinggalkan ketapi. nak tak nak shahid pun layan je la kerenah kareena sebab kareena tu sengal dan becok. kareena yang dah tau masalah shahid, bagi kata-kata semangat supaya shahid lupakan bekas awek dia tu. kareena ni pulak dah ada boifrend dan merancang nak lari dari rumah untuk kawin dengan boyfriend dia sebab tau keluarga dia mesti tak restu sebab lelaki tu bukan keturunan punjabi.

ni adegan nak pegi stesen keretapi lepas kena tinggal keretapi kali kedua
masa dah sampai kat kampung kareena, keluarga kareena terhutang budi dengan shahid sebab hantar kareena balik dan paksa shahid tinggal di rumah mereka selama seminggu. dalam pada tu keluarga kareena nak jodohkan dia dengan lelaki punjabi iaitu anak kawan atuk dia. so, kareena pun ajak shahid lari dari rumah. lepas dah lari dari rumah, shahid kapoor hantar kareena kat rumah boyfriend die. shahid tak jumpa pun boyfriend kareena sebab dia rasa sedih. sebenarnya shahid dah jatuh hati dengan kareena. kareena pun cakap dengan shahid yang lepas dia kawin dengan boyfriend dia nih, dia akan balik kampung dan minta maaf dengan keluarga dia.

lepas tu shahid pun balik ke opis. dia dah mendapat semangat semula lepas jumpa kareena kapoor. selepas 9 bulan sejak kareena dan shahid lari dari rumah, pakcik dan ayah kareena dapat cari shahid sebab shahid muncul kat tv melancarkan kad prabayar yang dinamakan sempena nama kareena. dorang marah-marah shahid sebab larikan anak dorang. pakcik kareena bagitau yang kareena dah 9 bulan tak balik rumah. shahid pun berjanji akan cari kareena dan bawak dia balik. shahid pun sebenarnya dah tak berhubung dengan kareena sejak dia hantar kareena kat rumah boyfriend dia dulu. shahid pun pegi a rumah boyfriend kareena. shahid ingatkan kareena dah kawin dengan boyfriend dia tu. rupa-rupanya boyfriend kareena tu dah halau kareena dari rumah dia pada hari shahid hantar kareena tu. sebab dia taknak kawin dengan kareena dan terkejut kareena lari dari rumah dan nak kawin dengan dia.


ni adegan masa shahid hantar kareena g rumah boyfirend die. ceria je kareena masa ni
kareena pun bawak diri kat satu daerah yang lain dan bekerja jadi cikgu kat gereja. sejak tu kareena berubah jadi pendiam dan selalu menangis. shahid kapoor dapat jejak kareena dan ajak kareena balik. tapi kareena taknak. shahid sedih la tengok keadaan kareena yang dulu becok kini dah jadi pendiam dan muka pun dari tersenyum dan gelak memanjang dah jadi muram. shahid pun paksa kareena call bekas boyfriend dia dan maki bekas boyfriend dia dalam telefon. kareena yang mula-mula taknak buat, terus buat dah terus rasa lega dan tak sedih lagi. dia pun jadi happy go lucky macam dulu dan selalu habiskan masa dengan shahid. sejak kareena maki dalam telefon, ex bf kareena tetiba rasa meneysal dan nak sambung balik dengan kareena. kareena yang memng masih sayangkan ex dia, terima semula ex dia atas nasihat shahid. sebenarnya shahid sedih sebab dia memang dah suka dengan kareena tapi dia tak pernah bagitau pun dia suka kareena.

kareena kena halau dengan boyfriend dia. owh sedihnya
shahid pun bawak kareena balik kampung dan bf kareena pun ikut skali sebab dorang plan nak minta restu untuk kawin. sampai je kat kampung, family kareena dah buat persiapan untuk perkawinan kareena dengan shahid sebab keluarga dia ingat kareena dan shahid ni couple. kareena dan shahid cuba explain tapi ada je halangan. bf kareena ni pulak marah la sebab dia tak kena layan dan paksa kareena terus terang dengan keluarga siapa bf sebenar kareena. pada hari pertunangan kareena, shahid bagitau yang dia nak balik ke mumbai. shahid suruh kareena terus terang dengan keluarga kereena, bukan shahid boyfriend die. bila shahid bagitau nak balik, tetiba kareena terasa macam kehilangan. kareena pun kejar shahid dan biar boyfriend dia nampak dia cium shahid sebab kareena dah sedar yang dia sebenarnya tak cintakan boyfriend dia tu lagi tapi dia cintakan shahid. shahid pun suka la sebab dia memang dah sukakan kareena sejak dorang lari dari rumah dulu. akhirnya kareena pun kawin dengan shahid dan keluarga kareena memag langsung tak tahu yang pasal boyfriend kareena dulu tu.

masa ni shahid bagitau kareena dia nak balik mumbai dan suruh kareena pekenalkan boyfriend sebenar kat family die

ekekeke. ni adegan dorang becium lepas kareena kejar shahid dan bagitau dia cintakan shahid.

happy ending kan. kalau tengok citer dia memang banyak adegan menarik. lawak, saspen dan sedih. owh...lepas ni nak tengok lagi citer ni. seriuss...best sangat.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails