Monday, February 4, 2013

25 jan tanpa neelofa




pada 25 jan yang lepas adalah besday encik capo yang ke 32 tahun. seperti tahun-tahun yang sebelumnya aku tak tahu nak bagi hadiah apa kepada beliau. hadiah untuk lelaki sangat susah nak fikir. encik capo minat dengan neelofa. niat dihati, aku nak hadiahkan neelofa kepada beliau. tapi...hans isaac dah cop dulu. disebabkan sangat susah nak fikir maka hadiah untuk beliau aku tolak ketepi dahulu.

neelofa idaman encik capo. (gambar ehsan akak google.)

seperti setiap tahun yang telah berlalu ni encik capo pasti akan cuti pada hari lahir beliau. aku tidak bersubahat dengan beliau untuk turut serta cuti. kerana aku yakin dan pasti beliau tiada rancangan yang menarik pun untuk sambutan besday beliau.



balik dari kerja pada 25 jan lepas, selepas jemput arissa, aku pun singgah di kedai kek baker's cottage di seremban. sedang aku sibuk memilih kek, encik capo call pula bertanyakan lokasi aku sebab aku lambat balik. disebabkan aku taknak kantoi aku sedang membeli kek untuk beliau tanpa pengetahuan beliau, maka automatik aku menjawab aku terperangkap dalam kesesakan lalulintas. sedangkan hakikat sebenarnya, aku sedang memilih kek manakala arissa sibuk nak set besday yang ada topi besday, topeng, belon, wisel dan sebagainya.

arissa: "mak, nak abebaiday to yu"

wildcutecat: "ok. kejap lagi ye, nanti mak beli. mak nak pilih kek dulu."

punyalah sporting mak kau arissa. mana nak dapat mak cenggini? ;-p.

lepas pilih kek, aku pun bayar harga kek dan set besday yang arissa mintak tu. aku beli kek yang setengah kilo sahaja. sebab kami bertiga saja di rumah.



sesampai di rumah, aku terus masuk dalam dengan arissa dan membiarkan kek di luar. kebiasaannya bila aku balik, encik capo memang akan mengadap pc tanpa menjenguk aku yang baru balik. tapi entah kenapa hari tu beliau sibuk pula datang kat ruang tamu dan baring bagai pula. aku ingat nak keluarkan kek dan pasang lilin siap-siap dan masuk rumah lalu nyanyi heppy besday to you. tapi disebabkan encik capo dah tebaring kat ruang tamu terus plan aku tak jadi.




5 minit tunggu, beliau tak berganjak dari ruang tamu. 10 minit. beliau masih dikedudukan sama. 15 minit. huh. disebabkan beliau tidak berganjak dari ruang tamu, terpaksa aku keluar dan bawak masuk kek yang masih dalam kotak dan plastik.

"surprise!!!!" kataku sambil tunjuk plastik berisi kotak kek.


lalu kami berdua pun makan kek bersama homemade chocolate shake, sambil arissa sibuk main topeng dan mainan abebaiday to yu dia.




walaupun aku dah ucapkan, tapi aku mahu ucapkan sekali lagi:

"happy besday to you, encik capo"


2 comments:

Capo Grande said...

fitnah fitnah...den minat kiah pekasam...huhu

anyway, tq sygku...huhu

wildcutecat said...

o.o.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails