Tuesday, February 19, 2013

tinggal sayang tinggallah pujaan

aku takde di pejabat seminggu ni. bukan cuti rehat bukan juga mc. tapi sedang berkursus di suatu lokasi di luar negeri sembilan. bila sebut pegi kursus mesti lah seronok. sebab dah terbayang tido kat hotel, makan 6 kali sehari, tak payah pegi opis, tak payah fikir pasal kerja dan sebagainya. memang seronok.

tapi...semua tu hanya seronok kalau aku ni bujang. disebabkan aku ni ada anak, semua keseronokan tu tak ada. aku rasa sedih aje sebab nak tinggalkan arissa seminggu. sehari pun aku taknak tinggalkan dia inikan pula seminggu.


ini bukan gambar di hari kejadian. ni masa g kenduri kawin

kalau boleh, mana aku pegi kursus aku nak bawak arissa. hidup akan lebih bermakna jika arissa ada sekali. apa guna tido hotel tanpa arissa di sisi? huhuhu.

aku bertolak ke lokasi kursus pada hari ahad lepas. disebabkan lokasi tempat kursus adalah lokasi jem yang teramat maka aku malas nak bawak keta. nanti nak fikir jem, nak fikir parking. semua tu boleh buat stress. jadi, aku bersama-sama teman seopis yang lain naik kenderaan jabatan. pukul 5.45 petang arissa dan encik capo hantar aku ke opis sebab siapa yang naik kenderaan jabatan kena berkumpul di kawasan opis sebab nak bertolak pukul 6 petang.



sebelum naik van, cium arissa banyak-banyak. buat stok pelepas rindu. bila dah masuk dalam van dan duduk, terus tengok arissa.

alahai....sayu rasa hati tengok muka arissa dah cembeng-cembeng menahan nangis sambil pandang aku. maksud pandangan mata dia minta aku amik dia dan bawak masuk dalam van sekali. air mata pun dah bergenang kat mata arissa. arissa dah besar, dah faham yang mak dia tak bawak dia. pendek kata dah tau yang dia kena tinggal. aku takde lah amik gambar arissa muka tengah cembeng-cembeng tu. kejam pulak rasanya budak tu tengah sedih, pegi amik gambar pulak.



sedih je aku tengok arissa cembeng-cembeng nak nangis tu. aku pun dah rasa sebak sangat tak sampai hati nak tinggalkan arissa. nak aje aku turun dari van dan bawak arissa sekali. tapi kalau aku bawak nanti, siapa pula nak jaga arissa sepanjang aku di kelas?

bila van dah bergerak dan semakin lama aku semakin jauh dari arissa tiba-tiba rasa sayu. terus aku temenung sensorang sambil teringat arissa. tetiba rasa kosong. terus dengar mp3 walkman lagu-lagu sedih. selalunya aku akan dengar lagu kpop yang rancak-rancak. tapi disebabkan mood sedih tinggalkan arissa, terus layan lagu melayu yang tangkap leleh.



dalam pukul 7 lebih malam tu kiteorang pun sampai di hotel. walaupun dah masuk dalam bilik hotel, aku masih teringat arissa. muka sedih dia, muka cembeng dia tadi, mata dia yang bergenang menangis tadi.  disebabkan arissa takde, aku tengok je gambar arissa dalam henpon. lepas tengok cium sekali gambar dalam henpon tu.

rindu sangat dengan arissa. wish u were here.


tak sabar nak habis kursus. balik rumah dan peluk cium arissa. rindu dengan celoteh dan mulut pot pet pot pet arissa.

mummy loves u...


2 comments:

N i e Z a said...

comei nye dia..dah besar yer...

wildcutecat said...

hihi. tq NieZa. dah 2 tahun sebulan lebih dah.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails