Wednesday, February 13, 2013

masa untuk futsal


tendangan hebat dari arissa

2 minggu lepas, aku telah join encik capo dan anak-anak buah aku yang dah bujang-bujang main futsal kat kompleks sukan paroi, seremban.

akhirnya tercapai jugak impian aku untuk main futsal. impian yang aku pendam sejak 2007. masa tu impian aku tak tercapai sebab aku tak ada geng nak main.

rupa-rupanya aku kena tunggu anak-anak buah aku bujang dulu baru boleh main. antara yang main futsal pada malam kejadian ialah:

1. encik capo - laki aku
2. a.ali - laki kakngah
3. akim
4. duan hadi
5. adif
6. helmi
7. arip
8. nurin
9. shira
10. kakngah
11. aku le...

* no 3 - 9 adalah anak-anak buah aku yang masing -masing berumur antara 10 - 19 tahun.

untung la aku ramai anak buah. kalau tak, tak merasa la aku nak main futsal. tapi awal-awal dah pesan dengan dorang jangan main ganas-ganas sebab aku baru nak belajar. dorang semua yang lelaki ni dah terer main.



disebabkan aku tak pernah main futsal, 30 saat pertama, aku rasa sangat lelah. terlari sana terlari sini. memang penat gilos mengejar bola. sepak bola pun asik tak kena. asal bola datang kat aku, automatik aku tejerit-jerit gedik. bukan saja nak menggedik tapi automatik, tak boleh dikawal.


bila dah dapat biasakan diri, terasa main futsal ni sangat best. bila dah asik terlari sana sini, rasa dah tak penat sebab dah sebati gitu. dalam ramai-ramai yang main ni, yang perempuan je tak pernah main. tapi aku perhatikan kakngah boleh tahan jugak main. kalah aku. paling tak tahan, dia boleh sambut bola terus sepit kat celah kaki. kalau pas bola kat aku memang manjang cicir aje. hahahha.


dua kali aku jatuh sepanjang main futsal ni. bukan langgar sesape pun tapi aku tak boleh nak brek bila dah berlari-lari tu. main futsal pakai kasut untuk running memang tak sesuai sangat. akibatnya tegolek la macam buah epal jatuh. kalau aku nak terus berkecimpung dalam dunia futsal, nampaknya aku kena lah beli kasut futsal lepas ni.


mak aku pun datang tengok anak, menantu dan cucu main futsal.


arissa yang melalak kat tepi gelanggang sebab tak dapat join main. nasib baik ada kaktih, lida dan mimi yang bawak arissa main kat playground.


ni shira. sekolah darjah 4 rasanya. boleh tahan jugak dia main. 


ni masa dah abis main futsal. rasa tak puas pula main 1 jam je. dalam gambar ni ada nurin, helmi dan duan hadi. kat belakang tu pula, kaktih, mak aku dan lida.



sementara semua sedang berehat-rehat minum air, arissa pun nak jugak sepak bola. kesian arissa tak merasa nak main dalam gelanggang. aku ingat lepas abis main nak bawak arissa masuk dalam gelanggang, nak suruh sepak bola masuk gol. tapi tak sempat sebab orang yang dah booking selepas kiteorang dah sedia menunggu. kalau dorang belum tunggu, kompem semua tak berhenti main lagi. 

itu je cerita main futsal. harap-harap lepas ni bole join lagi. 

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails