Monday, February 25, 2013

kembali bersatu

kursus yang aku hadiri telah pun tamat hari jumaat yang lepas. tak sabar nak abis kursus sebab nak  balik jumpa arissa. tak sabar nak bagi arissa hadiah 'menan' sebab aku dah janji dengan arissa aku akan belikan mainan untuk dia.

nasib baik la malam hari khamis roomate ajak keluar pegi paradigm mall. kalau tak, tak dapat lah aku nak belikan arissa mainan sebab aku umpama hilang sayap sepanjang tempoh berkursus. puncanya ialah sebab aku tak bawa kereta. kalau bawa kereta pun belum tentu aku nak keluar jugak memandangkan parking yang terhad. eh eh. tersebut lak paradigm mall. dah abis kursus dan dah balik rumah takpe lah bagitau kat mana aku kursus. aku kursus kat kelana jaya je. dekat je dengan seremban nak berulang pun boleh sebenarnya. tapi kat sana memang jem nak mampus, jadi tak kuasa aku nak drive merempuhh jem pagi petang.

kami yang berkursus Joget Workflow. yang lelaki baju putih itu Hugo. tenaga pengajar chinese yang sangat best mengajar yang pernah aku jumpa.

habis saja kelas terakhir aku terus berjalan kembali ke bilik hotel. tak makan tengah hari pun sebab kenyang + lauk hari terakhir tak berapa menarik (bagi aku). tapi kalau aku lapar, aku makan jugak.
lebih kurang pukul 1 tengah hari, checkout dan teruskan perjalanan pulang ke seremban. balik kursus aku tak naik kereta jabatan tetapi menumpang kereta roommate. malas nak naik kereta jabatan masa balik sebab nanti driver akan hantar penumpang balik ke rumah masing-masing (ikut permintaan) dan kebiasaannya aku adalah yang terakhir sebab aku akan turun di opis. bayangkan kalau ada 10 orang dalam van dan 9 orang nak dihantar ke rumah yang berlainan destinasi tetapi masih dalam kawasan seremban. patut pukul 2 petang dah sampai rumah tapi sebab dah terjebak dalam van yang banyak arah nak pergi, dalam pukul 3 baru sampai. tapi hari tu ada 5 orang je dalam van namun tetap dah amik banyak masa aku untuk berjumpa dengan arissa. nasib baik rommate offer tumpang keta dia, kalau tak, naik kereta jabatan juga lah aku.

sampai di rumah, badan aku dah menggigil sebab lapar. tu la eksen sangat taknak makan sebelum balik tadi. sudah lah nak kena bawak beg berat naik tangga tingkat 3. dengan kudrat yang ada, mengangkutlah aku beg besar 1, beg sandang 1, beg laptop satu dan beg isi makanan (biskut/cikedis) naik tangga hingga ke tingkat 3. dengan menggigil-gigil lapanya. sampai dalam rumah terus berlari carik air lepas tu makan biskut. rehat dalam 10 minit lepas tu terus keluar jemput arissa. tak sabar nak jumpa arissa. tak tahulah arissa teringatkan mak dia atau rindukan mak dia ke tak. tapi aku memang rindu sangat dengan arissa.

arissa dengan pemenan baru segar dari kedai

sampai aje ke destinasi, terus cari arissa. arissa pun bila nampak aku:

"makkkkkkkkkkkk"

hihi. macam rindu aje bunyiknye tu.

aku pun terus dukung arissa. arissa pulak entah mana belajar terus usap-usap pipi aku. bikin aku segan aje. hahaha.

"mak nek ben. mak nek ben" ( mak naik van. mak naik van).

"mak g kucuc" ( mak g kursus).

tegelak aku dengar arissa cakap. ye lah, masa aku tinggalkan arissa hari ahad lepas masa nak pergi kursus tu kan aku naik van. tu yang arissa nangis cembeng-cembeng je muka dia masa tu.

kelakar pulak arissa ni.



bila aku dah dukung tu terus arissa taknak turun turun dah. dia takut aku tinggalkan dia lagi.

"mak, nak balik umah" arissa cakap sambil tunjuk pintu suruh aku keluar.

masuk dalam keta terus bagi arissa pemenan baru untuk dia. disebabkan pemenan baru, kusyuk lah dia main. tapi esoknya, dah nak taknak main. dah muak la tu.

ok itu aje la entri gembira berjumpa arissa semula ni.

2 comments:

Iyiana said...

rindu terlerai..

mekchu said...

meh bagi abam mi menan penguin naik tangga tu.. sibuk pulak dia nak main menan budak kecik.. carik tak jumpa pulak..

nasib lah rumah besooo nak simpan menan..

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails