Monday, October 11, 2010

kadang-kadang aku terlupa

dalam entri yang lepas, aku ada story mory pasal open house kat rumah bangcik. masa tengah potong memotong apa yang patut untuk mak aku masak, tiba-tiba kakngah menegur entri aku yang lepas. entri pasal aku marah-marah nurse tu lah. kakngah memang folower setia blog aku. kih kih kih. katanya tak baik cakap air tu air bodoh. dan tak elok juga marah-marah masa pregnant. huhuhu.



sebenarnya air gula tu tak bodoh. aku cakap macam tu sebab aku marah sangat kat nurse tu. air tu tak salah apa-apa pun. tapi sebab terlampau sakit hati kat nurse-nurse yang menyusahkan aku tu, aku pun cakaplah macam tu. lagi satu, aku pun tak suka marah-marah tapi dah keadaan masa tu memaksa aku untuk marah...semua diluar kawalan. aku pun kadang-kadang lupa yang aku pregnant. sebab tu kadang-kadang aku boleh berlari-lari mengejar pintu lif, berlari naik turun tangga bila tak tahan pegi toilet. lagipun sebelum ni aku memang seorang yang lasak dan aktif. sebab tu kadang-kadang terlupa yang perut aku ni tengah buncit ada baby, bukan slim macam dulu-dulu. huhuhu.

aku hanya sedar yang aku pregnant bila muntah-muntah, sakit perut, sakit kaki, sakit pinggang, cepat penat, termengah-mengah dan juga bila baby ni bergerak-gerak dan tendang-tendang perut aku. selain daripada tu aku terlupa. hihihi. kadang-kadang aku tak makan sebab aku tak lapa. tapi aku terlupa baby dalam perut mungkin lapa. huhuhu. kadang-kadang jugak aku selalu layan perasaan sedih aku bila aku sedang bersedih. sedangkan orang kata masa pregnant tak elok sedih-sedih...nanti effect kat baby. tu pun aku terlupa. tapi macam mana nak tahan-tahan kalau memang masa tu tengah sedih? aku tak pandai berlakon pura-pura happy.

harap-harap lepas ni aku tak lupa lagi. baru-baru ni aku pun pernah mimpi yang aku dah bersalin tapi aku terlupa aku dah ada baby. masa aku mandikan dia dalam bilik air, terus aku tinggalkan dia dalam bilik air selama 2 hari. lepas 2 hari baru aku teringat aku ada anak dan berlari-lari pergi cari kat bilik air. nasib baik ada lagi dan masih hidup. huhuhu. walaupun mimpi tapi betul-betul mencemaskan aku masa dalam mimpi tu.

semoga aku tak terlupa lagi ye. kalau aku terlupa, tolonglah ingatkan aku. huuhuhhu. yang  peliknya, masa tengah pregnant nilah macam-macam hal yang menguji kesabaran dan emosi berlaku. masa ni lah aku jadi sensitip sangat-sangat...cepat je terasa dan kecik hati. huhuhu.

1 comment:

viruspadu said...

yelah dib,

kadang2 kita lupa, mungkin kita pun penah buat silap masa kita mula2 belajar dulu. Takpe dib. kita sama2 ingat mengingati kan.

kadang2 saya pun marah jugak. ini normal :)

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails