Thursday, October 7, 2010

salakan yang menyeramkan di siang hari

banyaknya keje nak kena buat. buat 2 sistem serentak. pagi buat sistem A, petang buat sistem B. malam kat rumah, buat samada sistem A atau B, ikut mana yang aku rasa nak buat. kalau aku tak keluar-keluar bilik kat opis ni paham-paham je lah, aku tengah busy buat programming php dan mysql bukan surfing internet ye. kalau keluar pun sebab nak pergi tandas je. ni nak rehat jap sebab otak dah letih.


rasa macam nak citer sesuatu kat sini. seram gak lah. ada berani? huhuhu


dalam pada aku yang pendiam dan tak suka menyibuk hal orang ni menjalankan kehidupan aku di opis ini, rupa-rupanya ada orang tak puas hati dengan aku. peliknya, tak puas hati tapi tak berani cakap depan-depan. harap badan je besar. huhuhu. apa yang dia buat...sibuk ke hulur hilir jadi peramah tak kena tempat buat citer macam-macam pasal aku. mengumpat, buat fitnah. tu je lah keje dia daripada awal-awal aku masuk keje kat sini dulu. tak percaya??? aku lagi tak percaya. aku baru je masuk keje 2,3 minggu dan tak kenal pun dia tapi...fuhhh...macam-macam citer pasal aku dia jaja kat sini. kalau citer betul takpe lah jugak. ni citer rekaan imaginasi kepala hotak dia yang dia buat. yang lagi kelakar tukang fitnah dan kuat mengumpat ni bukan pempuan ye. tapi lelaki. cuba korang bayangkan...macam mana buruknya perangai lelaki ni yang pergi dari bilik ke bilik mencari orang untuk dengar fitnah dan umpatan dia terhadap aku. berjam-jam.

awal-awal aku masuk keje sini dulu, dia sibuk buat fitnah pasal personal life aku. padahal lubang hidung dia pun aku tak pernah kenal sebelum aku keje kat sini. tapi peliknya macam-macam citer pasal aku dia boleh citer kat orang yang haram jadahnya tak betul langsung. skang dia mengata pasal keje pulak.
aku akui mula-mula dulu aku tension dan sedih sangat bila dapat tahu. kadang-kadang sampai meleleh air mata sebab tak sangka ada orang buat aku macam ni. tapi dah lama-lama...aku dah tak pedulik. lantak kau lah nak buat citer apa. yang aku tahu, aku buat keje dan aku tak kacau orang termasuklah dia. tapi dah orang hati jenis hati busuk ni, kalau kite tak buat apa-apa pun boleh jadi mangsa gak.

sebulan lebih macam dah senyap...ingatkan dah penat menyalak-nyalak. tup..tup..baru-baru ni dia sambung  menyalak balik. buat masa ni aku sabar je sebab mak aku kata biar orang buat kite tapi kite jangan buat jahat kat orang. tapi hilang sabar aku nanti aku face to face je nanti. jangan ditekan suis kemarahan aku ni. buruk padahnya. tak tau ek orang yang pendiam ni bila dah marah...boleh jadi harimau atau singa?
so, sementara aku boleh bersabar lagi ni...dengar je lah dia menyalak. tapi dia tak menyalak kat aku lah, kat orang lain tapi akhirnya salakan dia tu akan sampai kat aku jugak. tapi yang  peliknya, dalam pada dia sibuk mengumpat dan buat fitnah pasal aku, boleh pulak berlakon tegur aku macam takde apa-apa. maaflah ye, aku tak pandai nak berlakon. so, aku buat tak tahu je.

sementara dia sibuk mengumpul cerita pasal aku dan mereka citer ikut imaginasi dia tu, aku teruskan buat keje-keje aku sebab aku banyak keje tak de banyak masa macam dia nak pegi beborak mengumpat bejam-bejam kat bilik orang.  kesimpulannya...sape nak percaya citer dia...percayalah. aku takkan merayau kat tiap-tiap bilik untuk menafikan dan memburukkan seterusnya mengumpat dia pulak. nanti takde beza pulak antara aku dan dia. macam-macam je yang buruk-buruk pasal dia ada dalam poket aku nih. tapi biarlah dia sorang je yang bercerita. biarlah dia puaskan hati dia.

bak kate encik capo grande..."kesian dia banyak masalah".... huhuhu.
aku pun setuju gak. kesian dia....kan...kesian dia.

err...seram tak?

3 comments:

KaLiS PeLuRu said...

hahaha...
seram gle la kak..

huh..btol tu kak.
sokong 110%...
bia la org wt kite,,tp jgn smpai pijak pale lak an...
memang nk cari pasal la..haha

sabar je kak ek..=)

Capo Grande said...

kesian dia, dia orang miskin...

Nisa_Hardzir said...

lek kak...stay cun..
biase lar mulut org...
xleh tutup
so biarkan...heheh
sabar...

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails