Friday, October 15, 2010

koleksi henpon wildcutecat

lama tak menghupdate blog. aku busy...busy sangat. lama-lama jadi bosan buat programming nih kalau dah hari-hari pagi petang siang malam menghadap benda sama jek. huhuhu. tapi nak buat macam mana...bidang ni yang aku pilih. buat je lah.



tiba-tiba masa tengah busy-busy nih, tercetus idea nak buat entry koleksi henpon aku sejak mula pakai henpon nih. dari zaman henpon gambar hitam putih, sampailah berkaler, sampailah boleh masuk mp3 dan sampailah skang ni touch screen pulak. semua aku dah ada walaupun bukanlah yang paling mahal dan paling canggih. janji meraso.

masa mula-mula masuk UTM tahun 2000, bagaikan satu kejutan untuk aku tengok ramainya pakai henpon. masa tu aku mana ada henpon malah tak tahu pun henpon nih wujud. bila nampak je student-student nih pakai henpon aku pun cakap dalam hati "mesti anak orang kaya nih". masuk je semester 2, dapat loan...aku pun terus beli satu. sebab rasa masa tu henpon ni satu keperluan lak disamping ingin jugak bergaya seperti student-student yang lih. kui kui kui. model 1st yang aku beli ialah:

nokia 3210
model ni tengah femes masa aku beli tu. seingat aku harga masa aku beli ialah RM480. beberapa bulan atau setahun(tak ingat) lepas tu keluar lak model 3310. masa tu hage dia mahal lagi. tiba-tiba mengada-ngada nak tukar henpon pulak. macam banyak duit je...padahal tengah blaja pakai duit *****.  aku takde lah beli...manalah mampu. tapi............akhirnya aku dapat jugak henpon nokia 3310 tu.

nokia 3310
 tapi aku tak beli. masa tu abang aku adai yang beli untuk dia. lepas tu aku bodek-bodek dia...akhirnya adai setuju tukar henpon dengan aku. dia bagi aku 3310 yang dia baru beli. aku bagi dia 3210 yang dah lama sket aku beli. kui kui kui. lepas dah berapa lama pakai henpon...tiba-tiba aku taknak pakai henpon lagi. kononnya masa tu aku taknak lalai dalam pelajaran. ada henpon nanti mesti aku leka...maklumlah...aku ni ramai peminat dulu. (oooppss bukan perasan tapi kenyataan). jadi aku fedup dengan sms dan panggilan dari student-student lelaki yang nak berkenalan yang entah sape-sape dan dari mana dapat no henpon aku. adalah 3, 4 kali aku tukar nombor. jadi aku dah penat. aku jual henpon aku kat kakak aku lida yang baru merangkak-rangkak nak blaja pakai henpon. brape aku jual...itu rahsia. tapi masa tu aku ingat lagi simcard maxis aku beli RM238.00. tak macam skang hage simkad...RM8.80 dah boleh beli.

lepas beberapa bulan takde henpon...aku jadi mengada-ngada nak ada henpon balik. rasa macam susah pulak bila takde henpon. jadi...masa tu ada model nokia baru keluar, aku pun sambar 1. tapi masa tu tak silap aku, aku pinjam duit kakngah separuh. tapi aku tak ingat aku dah bayar ke belum. kih kih kih. aku beli model N1112. rasa macam cantik sangat-sangat henpon ni masa tu. tapi aku punya kaler biru.

Nokia N1112

rasa macam panjang sangat lak jadinya entri aku nih. jadi henpon-henpon lepas ni, aku letak gambar je lah ye. ikut susunan.

Nokia 6101 ( beli tahun 2006)


Xpress Music ( beli hujung tahun 2007)


Nokia 1680 ( beli pertengahan tahun 2009.beli sebab nak pakai 2 nombor)
TERKINI. - Nokia Touch Screen 5230 ( beli bulan 10 2009).

1 comment:

KaLiS PeLuRu said...

eyh..
same la kite..

fon yg 1st tu leh wt stok baling anjing...cnfirm mati..hahahaha

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails