Saturday, October 9, 2010

sehari di open house

baru je balik dari open house kat rumah bangcik@rumah yang aku tinggal sebelum kawin  di pinggiran senawang. rindu kat bilik aku, kat katil dan kat tilam mahal aku yang hagenye hampir setaraf tilam vono. huhuhuhu. rindu kamu sangat T_T. open house bermula pukul 2 petang tapi seawal pukul 8.30 pagi aku dah sampai sana sebab nak tolong mak aku apa yang patut. sian mak aku...dah tua-tua pun kena masak banyak banyak sensorang. nak buat macam mana, mak aku masak sedap sangat sampai memang takkannya order makanan luar.



menu open house ialah nasi beriani, lauk paceri nenas, rendang daging mak aku yang sedap, kurma ayam dan acar buah. disamping itu ada sum sum dan kuih kucai. semua menu ni mak aku yang masak kecuali nasi beriani sebab nasi beriani kakngah yang tolong masakkan. menu lain yang dibeli ialah karipap, kek, gula-gula dan tembikai. manakala menu standby kalau makanan habis ialah mihun, kuew tiaw dan juga sosej. yang ni akan masak on the spot oleh mak aku kalau makanan habis tapi ramai tetamu yang datang lagi.

memang ramai yang datang, tak henti-henti. tapi tu semua kengkawan dan jiran-jiran bangcik lah.open house ni dari pukul 2 petang sampai malam. tapi aku tak dapat tunggu sampai malam...T_T. lebih kurang pukul 5 lebih, aku pun balik rumah. tiba-tiba masa singgah kat kedai, sakit perut sangat. sakit kat bawah perut dan kat tut. rasa macam nak terberanak pun ada. rasa perut kena tekan-tekan dan mengeras. huhuhu. ni pun tengah sakit perut. tapi tak nak pegi klinik...tahan je lah.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails