Tuesday, October 26, 2010

selesa punya pasal

lama dah tak mengupdate blog. tiba-tiba rasa malas sebab busy sangat. huhuhu.
minggu lepas aku beli kasut baru. sebabnya kasut yang aku pakai hari-hari pergi opis dan ke hulur ke hilir dah azab sangat rupanya. kasut ni yang aku beli kat midvalley masa ikut encik capo grande berkursus di hotel garden bulan 8 yang lalu. mana tak jahanamnya kasut aku tu. tu lah kasut aku pakai pergi opis, tu lah jugak aku pakai pergi jalan-jalan dan tu lah jugak aku pakai kalau nak pergi mana-mana.



sebenarnya aku ada lebih daripada 5 pasang kasut yang pelbagai pesyen, warna dan ketinggian tumit. aku seorang yang gila kasut. pantang nampak kasut yang aku berkenan, aku mesti beli. tapi kebanyakannya memang tumit 2.5 inci ke 3 inci. huhuhu. tapi..............sejak aku pregnant, aku dinasihatkan untuk tidak memakai kasut-kasut yang bertumit tinggi atas sebab-sebab keselamatan. oleh sebab itu, aku pun belilah sepasang kasut bata yang tapaknya rata dan lembut, supaya menyokong kaki dan badan aku ketika berjalan. aku beli sepasang je. sebab tu aku pakai satu kasut tu je ke hulu ke hililr sampai jahanam.

kasut mahal nak mampus.
jadi, minggu lepas aku dan encik capo grande pun masuklah dari satu bata ke satu bata. sebabnya kedai kasut lain tak sesuai untuk pempuan pregnant. lagipun kaki aku selalu sakit-sakit bila memijak. jadi memang aku kena cari kasut yang tapak lembut macam yang dijual di bata. 2 kedai bata kami masuk, 1 pun aku tak berkenan. penyudahnya encik capo grande mencadangkan aku beli kasut croc atau scholl. aku pun ok je. kalau mampu aku beli. kami pun ke kedai kasut hong kong kat seremban. mula-mula cuba kasut croc. tapi aku tak tahan nak gelak tengok design kasut croc sebab kelakar. hahahahaha. bulat je tapi harga..mak oi ai..seratus lebih.

lepas tu naik tingkat atas, tengok kasut scholl. walaupun design tak secantik kasut-kasut aku yang bertumit tinggi, tapi tapaknya lembut dan selesa bila dipijak. bila tengok harga...semuanya RM178 ke atas. mak ai...beli kasut RM80 pun aku tak pernah dan pikir 10 kali bila nak beli. cuba punya cuba, aku pun decide nak beli jugak. mahal pun mahallah. asalkan kaki aku selesa dan tak sakit. tapi semua yang aku berkenan, samada takde saiz ataupun warna yang aku nak dah habis. penyudahnya aku belilah design lain yang ok gak walaupun tak secantik design yang aku berkenan. melayang RM198.00 aku. huhuhu. sejarah dalam hidup beli kasut harge ratus-ratus. tapi takpelah, bukan setiap bulan aku beli. sebab pregnant dan kaki selalu sakit je aku beli ni.

tapi tak rugi beli. bila sesuatu barang tu mahal...mesti ada sebabnya. kualiti, selesa dan tahan lama. lepas ni nak beli kasut croc pulak. tengok harge hari tu RM139.90. taknak campur kasut g keje dan kasut jenjalan dah. nanti cepatlah jahanam walaupun beli hage beratus-ratus. nanti dah lepas bersalin...baru boleh sarungkan kasut tumit tinggi balik. ada tu yang aku baru beli dan pakai baru sekali. . huhuhu. rindunya nak bergaya dengan kasut tinggi aku.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails