Monday, August 9, 2010

karoke yang menghilangkan mood

hari jumaat, selepas encik capo grande habis berkursus dan selepas check out lebih kurang pukul 2 petang, kami pun berjalan-jalan di mid valley. tujuan utamanya nak cari baju pregnant yang cantik dan memenuhi citarasa kami. dari satu kedai ke satu kedai kami geledah, namun tak jumpa yang berkenan. barang yang takde dalam list juga yang dibeli. bayangkanlah mid valley tu besar mana (sila pejamkan mata sambil bayangkan ye). dari hujung ke hujung kami berjalan. disebabkan keadaan aku yang cepat penat dan lenguh, maka bila nampak kerusi aku pun ajak duduk. selain daripada itu, aku juga menjadi pengunjung setia toilet di mid valley. sebabnya sejak pregnant ni keje aku memang asik nak tekencing je selang 5-10 minit.



setelah hampir setiap tingkat jelajah, takde baju yang berkenan, maka aku pun ajak balik seremban sebab kaki dah sakit sangat. tak pasal-pasal beli sandle baru kat bata sebab nak sandle lembut bila dipijak. so takde lah kaki sakit sangat. sampai di seremban, tak balik rumah terus. kereta dilencongkan ke mbo sebab nak tengok citer salt. dapat tiket pukul 6.30 petang. citer tu habis lebih kurang pukul 8.30 malam. lepas keluar dari wayang terus ajak encik capo grande tengok citer avatar the last airbender pulak. kami amik tiket pukul 10.30 malam sebab yang pukul 8.30 malam tinggal seat yang depan-depan je.

sementara tunggu pukul 10.30, kami pun pegi berkaroke kat tempat karoke depan terminal 2 tu. sungguhlah menyesal masuk situ. daripada excited nak karoke langsung hilang mood. semuanya gara-gara pusat karoke tu yang kenakan caj tersembunyi dan paksa bayar pulak tu. kami nak karoke 1 jam. bila dah masuk bilik karoke tu tetiba budak cina tu hantar kerepek sebakul kecik. kami pun pelik lah. pastu encik capo grande tanyelah free ke apa kerepek ni. pastu budak tu kata tak free kena bayar. so, kami taknak lah sebab memang takde mintak kerepek pun. tapi budak tu kata mesti nak jugak. makan ke tak makan ke tetap kena bayar. apahal pulak kan???

aku dah mula cuak bila encik capo grande berkeras taknak kerepek tu dan taknak bayar. budak cina tu pulak berkeras gak kata kena bayar gak. memang semua orang pun macam tu katanya. aku yang dah tak sedap hati suruh je encik capo grande biarkan. bayar je lah nanti. tapi dia taknak jugak dan nak cakap dengan manager. budak tu pun pegilah panggil manager dia. cinalah jugak. pun sama gak dia suruh gak terima kerepek tu dan bayar walaupun tak order. adalah 10 minit situasi ni berlangsung. aku memang cuak gile. sebab aku takut jadi bergaduh lak nanti. kang tak pasal-pasal adalak geng kongsi gelap atau samseng dorang naik dan belasah kiteorang kat dalam tu. aku ni dahlah pregnant. kalau tak pregnant, boleh jugak bertukar jadi power rangers. tapi sejak dah pregnant, kuasa power rangers aku tak berfungsi, jadi apa-apahal tak dapat nak menolong nanti. huhuhu. sila jangan muntah ye. dahlah si encik capo grande ni kata nak buat report dan keluarkan henset dari poket dia. aku bertambahlah kecutnya. takut betul aku masa tu. lepas dah takde jalan penyelesaian, setuju je lah terima kerepek bodo tu.

dahlah dipaksa bayar makanan yang kami tak order, adalak caj goverment dan caj servis. penyudahnya total karoke kat sana RM26.++ sejam. padahal kat kaunter tulis sejam = RM20. memang masa tu dah hilang mood nak menyanyi dah, tapi menyanyilah jugak sebab kena bayar gak kan. ikutkan hati nak je keluar dari pusat karoke tu masa belum stat nyanyi tu. tapi aku risau gaklah kang dipaksa jugak bayar walaupun tak nyanyi. kesimpulannya di sini, memang takkan jejak kaki lah jawabnya kat pusat karoke tu. baik pegi kat tempat yang kami biasa pegi tu je. masa tu pergi kat karoke tu sebab nak tunggu wayang stat pukul 10.30 je sebab ada sejam lebih nak tunggu.

bila wayang dah stat, kami pun menontonlah citer the last airbender tu. disebabkan terlampau letih seharian tak rehat, adalah beberapa kali aku terlelap masa tengok movie ni. huhuhu. best jugaklah citer ni. dekat pukul 1 pagi baru kami balik ke rumah, namun perasaan risau kes kat pusat karoke tadi masih tak hilang.

1 comment:

KaLiS PeLuRu said...

jom ramai2 bakar karoke tu kak..
hahaha

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails