Friday, June 18, 2010

sakit ku rasakan jadi peneman

tajuk entri je dah macam lagu hattan-rendang tak berbuah. huhuhu. pagi ni sebelum pegi keje, dalam dilema je nak pergi keje ke tak. bukan sebab malas. kalau sebab malas, tak yah dilema-dilema. terus je tak datang amik EL atau mc. tapi sebab pening kepala yang amat. tapi bangun jugak pegi mandi. tak cukup dengan tu, muntah yang tak berkesudahan. sakitnya, hanya tuhan je yang tahu sampai rasa nak terduduk dah dalam bilik air tu. rasa nak terkeluar usus pun ada.



lepas tu terus sakit perut. rasa bergelora dan mendidih je. sungguh aku tak tahan. memang betul-betul rasa nak mc. tapi sebab terfikir pagi ni aku kena bertugas kat kaunter pendaftaran, aku try la jugak datang. lagi satu sebab pen drive aku tertinggal kat opis, semua keje ada dalam tu. nanti susah aku nak  buat keje kat rumah kalau takde pen drive tu. dalam hati berdoa je janganlah aku muntah kat opis. dahlah toilet jauh. tak larat den nak berlari turun tangga kalau nak pergi toilet yang paling dekat.

sampai kat opis pun perut aku tak ok lagi. rasa macam nak g tido kat surau je. dari tido kat surau, baik aku mc je. huhuhu. nak tak nak, pergi jugaklah jaga kaunter pagi tadi dengan muka 80sen menahan sakit perut dan menahan muntah. tisu, asam dah ready dah dalam poket in case kalau emergency. nasib baiklah keje tu aku kena duduk je. dapatlah bagi masa perut aku kembali normal walaupun amik masa sket. dalam pukul 8 lebih, baru rasa ok sket. terus kebulur rasa nak makan. hhuhuhu. semuanya sebab makanan yang aku makan dah abis aku muntah keluar dari semalam.

sejak akhir-akhir ni hari-hari aku pening kepala + muntah. tahan dengan tak tahan je. selalunya petang ke malam je aku akan selalu pening dan muntah. tapi sejak akhir-akhir ni jadual berubah ke pagi pulak. pagi ni yang tak tahan sebab aku kena pegi keje. susah a kalau pagi-pagi dah sakit. nanti nak buat keje pon tak larat. rasa nak baring je. keje dah la banyak...tak berkesudahan. siap satu, ada 3 yang menunggu. siap dua ada 5 lak keje lagi nak kena buat. macam mana aku nak mc atau cuti. tak tenang hati pikir keje yang melambak. sakit, sakit, janganlah sakit. huhuhuuh.

14 comments:

Unknown said...

kesian nyer morning sickness eaa... teruk gak ko nyer morning sickness... seram lak aku nk pregnant.

mekchu said...

masuk 4 bln nnti dia dah kurang.. tp ikut org gak.. nnti hujung2 dia mari lagi.. smpai lah detik nak push.. pun bleh muntah lagik... errkkkkkkkk...

wildcutecat said...

cris, sebelum ni aku evening sickness je. 2,3 hari ni bertukar jd morning sickness. memang sangat terseksa bila asik nak muntah je. huhuu.

mekchu...yeke dah nak beranak pon boleh muntah. atas nak keluar, bawah pon nak keluar. mana satu nak kontrol nanti tu. huhuhu

cinta said...

nanti kalau dtg kenduri umah as kira2 dh masuk 7bln la kan.. jgn tak dtg tau..

Capo Grande said...

kontrol husband je...insyallah senang hati dan diredhai...huhu...

mekchu said...

haik.. lain mcm je bunyi..
tp mmg betul, bersalin insyaallah senang kalo husband kita redha.. tapi mcm mana nak kontrol husband tu ek? sape nak jwb?? hahaha..

mekchu said...
This comment has been removed by the author.
wildcutecat said...

kak as, nasib baik letak nama. puas sy pikir sapo cinta ni. huhuhu. mood jiwang nampak. hihihi

cinta said...

mood jiwang mmg sejak dulu lg.. mood jiwang terpendam tu adieb.. haha.. mood geli bertukar2 reen.. christ mood campuran..

Unknown said...

ape pula aku mood campuran ni kak as. Campuran ape? X paham den. Explain sikit. hehehe

cinta said...

mood campuran tu maknanya ko blh jd jiwang, ko blh jd serius n ko pun blh jd otak gila2.. hahaha

Unknown said...

hehe.. jiwang bila layan kak as....huhhu kena jangkit.. jgn marah.... rindu masa girl talk masa study dulu2

mekchu said...

feewit... cantik header... mana tempah?

wildcutecat said...

haha. tempah dari bangla.
huhuu. en secapo sirih watkan.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails