Friday, June 11, 2010

apakah info terkini itu?

sampai hari ni aku tertanya-tanya apakah info terkini yang dia nak bagitau hari tu. rasa menyesal pulak tak melayan perangai dia malam tu. kalau tak, mesti dah jadi bahan lawak kat aku info yang dia nak bagitau tu.
minggu lepas dia mengigau lagi. pendek kata, hari-hari dia mengigau. masalahnya, bila dia mengigau...dia melibatkan aku skali. tak pernahnya tido aku  tak terganggu dengan ngigauan dia tu. huhuhuhu. cuma sejak minggu ni baru dia stop mengigau. cuma tak pasti dia stop mengigau atau aku yang tak sedar. ^_^.



di tengah malam yang dingin, sedang aku lena dibuai mimpi indah, tiba-tiba aku kena dikejutkan.

"ma...mama" kejutnya (dalam keadaan mengigau sambil menggoncang-goncang badan aku ni).
sebenarnya, aku bukan mak dia. aku tak pernah melahirkan dia pun. huhuhu. dia yang goma panggil den mama. mula-mula janggal nak mampus aku dengan panggilan tu. geli pun ada. huhuu. tapi bila pikir-pikir balik, daripada dia panggil aku momo atau mumu, atau mamu, lebih baik panggil mama. kalau panggil mimi, nanti terkonpius lak anak buah aku yang bernama mimi tu.

sambung citer.

aku yang tengah ngantuk ni terjaga la dek kejutan dia. terus aku pusingkan badan dan tengok dia yang dalam keadaan separuh duduk dengan mata terbukak separuh.

"apa..." tanya aku dengan suara keluar tak keluar sebab tensen kena kacau tengah-tengah malam.

"tau tak apa info terkini sekarang?" tanya dia bersungguh-sungguh.

"ha...hmmmm"jawab aku sebab dah sedar yang aku sedang melayan orang mengigau.

"tau tak apa info terkini sekarang?" ulang dia.

disebabkan aku malas nak layan ayat seterusnya, aku pun terus pusing arah dinding dan terus tido balik. kang kalau aku layan, ntah apa-apa dia merepek. ntah info apa dia nak bagitau tengah-tengah malam tu tah. tiba-tiba kang loyar buruk lak dia dalam ngigau. sebab masa kat pd dulu, dia boleh ngigau loyar buruk dengan aku. sakit betul hati. ada ke patut tengah-tengah malam kejut aku. pastu tanya aku tengah cari apa? padahal aku tengah tido. lepas tu dia tanya, dia jawab balik. jwapan yang menyakitkan hati je.

"ma, cari apa?" dia tanya.

"cari apa?" tanya aku pulak sebab setau aku, aku tengah tido sebelum dia beria-ia goncang-goncang badan aku kejut aku.

"cari jodoh? cari maut???" soal dia balik dengan nada loyar buruk. sebaik je dia abis cakap tu, terus dia tido dengan muka tak bersalah. aku yang dah terjaga ni panas hati je kena layan loyar buruk dia dalam ngigau tengah-tengah malam.

lepas ni ntah ngigau apa pulak dia nak buat. nak marah tak boleh, sebab dia tak sedar. nak tak nak, terima je lah.

tapi bila ingat-ingat balik, jadi kelakar pulak. cuma masa kejadian tu berlaku memang tensen dan sakit hati a sebab tido kena ganggu. nak tido balik, bukan senang.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails