Tuesday, June 29, 2010

pengsan sampai pagi

akibat tak cukup tido sebab bangun tengok world cup antara argentina dan mexico pukul 2.45 pagi hari tu, sepanjang semalam, aku menderita. hihihi. sendiri carik pasal, sendiri tanggung la. kepala aku pening je sebab tak cukup tido. rasa diri terawang-awang seolah-olah macam mimpi. rasanya kalau semalam cuti takde lah aku pening kepala. sebabnya, mesti aku bangun dalam pukul 10 pg. tapi semalam kan keje, kena lah bangun pukul 6 lebih pagi walaupun aku baru je lelapkan mata pukul 4.30 pagi tu.



sepanjang semalam, buat keje sambil tengok jam je. tak sabarnya nak tunggu pukul 4.30 petang sebab nak balik. untuk pengetahuan aku masuk keje pukul 7.30 pagi, so aku balik pukul 4.30 ptg. tapi takde maknanya pukul 4.30 petang balik. selalu mesti balik pukul 5.30 petang ke pukul 10 malam baru balik. tapi semalam aku rasa nak balik gak pukul 4.30 ptg sebab betul-betul tak larat. kepala dah rasa berat sangat. bila tengok jam dah pukul 4.30 ingatkan bolehlah balik. skali encik capo grande ada meeting. waaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........dah la naik keta dia, kompem aku terpaksa tunggu sebab aku tak reti drive keta manual. kalau keta aku, aku balik je dulu semalam.

"kejap je sayang" kata encik capo grande membuatkan aku sedikit lega. aku budget dalam pukul 5 ptg dah abis dah meeting tu. sementara tunggu tu, aku melandingkan kepala ke meja aku sebab dah tak larat. walaupun ramai lagi kat opis tapi peduli apa aku. time keje aku dah abis pukul 4.30 so, bolehlah aku tido jap. huhuhu.

tengok jam kat dinding dah pukul 5.45 ptg. aku pun sms la encik capo grande dalam bilik meeting bertentangan dengan bilik aku ni. walaupun aku boleh je nampak dia kat cermin kaca yang memisahkan bilik meeting dan bilik aku, tapi agak sukar nak berkomunikasi sebab tu send sms.

"lambat lagi ke nak habis?" tanya aku dalam sms. tak sampai 10 saat dia pon reply.

"jap je lagi sayang" jawabnya sama macam yang mula-mula dia jawab.

adoi la hai. kojap apo dah dekat pukul 6 ptg dah. aku macam dah boleh agak je meeting habis dalam pukul 7 malam kang. kepala aku yang dah berat sangat ni perlu dilandingkan dulu lalu aku pun terus pegi ke surau tido. lagipun dah takde orang. semua dah balik. tinggal yang meeting tu je.

rasa gembiranya kepala aku jumpa bantal terus tak sedar dah. dapatlah tido sekejap sebelum aku terjaga sebab dengar suara orang beborak punyalah kuat. waaaaaaaaaaaaa..........dah pening kepala aku balik sebab terkejut. tengok jam dah pukul 6.45 ptg terus aku sms encik capo grande suh hantar aku balik dulu sebab aku dah pening sangat dah ni. ikutkan kebiasaannya kalau dia stayback aku pun tak kisah stayback. tapi semalam memang tak kena untuk aku stayback sebab tak cukup tido.

pastu encik capo grande kata meeting dah habis boleh balik. lega aku dengar. sampai je rumah aku terus pengsan atas katil dari pukul 7.45 malam sampai pagi tadi. heheehhe. baru lah pagi ni bangun rasa segar sebab dah berganti tido yang tak cukup hari tu.

harap-harap lepas ni game yang ada argentina janganlah buat pagi-pagi buta lagi kecuali hari cuti. kalau tak, poning kepala aku lagi.

3 comments:

Capo Grande said...

pasni xde tgk bola lewat2 lg...no kompromi...

wildcutecat said...

argentina je...huhuhu. bole la...

Capo Grande said...

no thanx...

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails