Friday, May 20, 2011

kepenatan yang melampau

sambungan taman yang indah.jom singgah sini.

lepas puas bejalan-jalan dan bergambar kat tamadun islam, kami singgah pula di masjid terapung. tapi tak masuk dalam pun. jalan-jalan dan bergambar kat luar je.


sekejap je kami kat sini. destinasi seterusnye ialah kedai 007. kalau kat KT ni glamer kot kedai 007 ni. kedai ni kedai makan dan ada jual keropok lekor skali. so kami singgah sini dan makan keropok lekor panas. petang-petang pekena keropok leko dan milo panas, memang mengancam. memang sedap la keropok lekor dia. memang terasa ikannye.


dah kenyang makan keropok lekor, kami pun pulang ke hotel. masa ni dah dekat pukul 6 petang kot. badan pun dah terasa letih sangat. cadangnye dalam pukul 8 malam nak keluar jenjalan malam dan makan sekali. tapi sebab terlampau-lampau letih, tak jadi keluar. encik capo pun dah pening kepala dan tido. arissa pun dah lelap jugak lepas mandi dan minum susu. aku je yang masih ke hulu hilir dalam bilik hotel kemas apa-apa yang patut dan tengok gambar kat taman tamadun islam tadi.



bila aku dah nak landing nak tido je tetiba arissa melalak tak tentu pasal. padahal dia tengah tido. puas pujuk dan bagi susu pun dia tak mau berenti melalak. kesian aku tengok. merah-merah muka menangis2. masa ni baru pukul 9 lebih. pastu terus je aku baca ayat kursi banyak2 kali. mana la tau kot2 ada yang mengusik-ngusik dia masa tengah tido tadi. lepas 3 kali baca ayat kursi baru arissa senyap dan kembali ceria macam selalu. lega hati aku. hati mak mana la yang tak risau kalau anak dia menangis tak tentu pasal. nak pulak kalau menangis sebab kena 'kacau'.

bila arissa dah ok, dia pun main-main sensorang. tapi aku perhatikan la. tetiba kepala aku pening. mungkin terlampau letih berjalan-jalan siang tadi.  terus aku tidokan arissa. ye la, takkan aku nak tido dan bia arissa main sensorang lak kan. ayah dia pun dah tido. so, aku pun terus je bedung arissa dan arissa pun memang dah ngantuk, terus je tido. pastu aku pun tido sebab kepala dah berpusing-pusing sangat.

so?

ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

hahaha.

masa untuk tido. bersambung next entri ok. ^_^

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails