Tuesday, May 3, 2011

mungkin itu puncanya

 hari ni (3 Mei 2011) aku mc. sebabnya aku demam. pelik tetiba demam. mungkinkah semalam hujan lebat lalu aku demam? tapi aku takde berhujan pun. sehari suntuk tak keluar rumah. ataupun adakah punca aku demam ada kaitan dengan mimpi malam tadi. suspen je kan.

ni semua encik kelawar la punya pasal. tak penah-penah aku mimpi kelawar tetiba malam tadi muncul dalam mimpi aku. tapi encik kelawar lain yang dalam mimpi aku ni sebab warna krim. encik kelawar yang masuk  rumah aku hari tu warna coklat kehitaman. dalam mimpi tersebut encik kelawar kaler krim ni asik mengekori aku jek. dah la aku geli dengan kelawar. dia asik terbang mengekori aku. mana aku pegi dia ada. dalam mimpi tersebut aku lari ke rumah mak aku. tapi entah rumah mana tah, tak penah aku pergi rumah yang dalam mimpi aku ni. masa tu encik kelawar kaler krim tu marah-marah kat aku.



katanye aku dah buang barang dia. gulp! barang apa yang dia cakap, aku pun tak tahu. lepas tu dalam keadaan marah encik kelawar krim terus terbang kat kepala aku. terjerit-jerit aku lari kat mak aku. geli tau bila dia kena kat kepala aku. walaupun dalam mimpi, aku masih terasa kegelian dan takut sangat. (masa tu mana tau tengah mimpi. rasa macam real je.) masa encik kelawar krim tu patah balik, aku terus lari masuk keta dan drive lelaju. tapi encik kelawar krim dapat kejar dan hinggap kat side mirror sebelah driver. dalam keta tu aku sensorang je.

takut sangat tengah drive nak tengok side mirror, encik kelawar tengah tenung aku tajam. dah macam muka burung hantu plak encik kelawar masa tu. aku terus je drive lelaju walaupun terpaksa tengok encik kelawar yang bertenggek kat side mirror tu. dia asik marah aku buang barang dia je. pastu tetiba aku terjaga. suspen masa terjaga tu. terasa lagi ketakutan melihat muka encik kelawar yang macam burung hantu tengah tenung aku dengan marahnye. bila terjaga terus tengok jam. pukul 2.30 pagi. terus aku takleh tido. terbayang-bayang mimpi aku. tapi dalam pukul 4 pagi tu aku dah tetido balik dah.

apa ye motif mimpi aku tu? ada kaitan dengan dunia realiti aku ke? skang ni aku tengah pikir  ada ke aku terbuang benda-benda yang bukan aku punya? memang la semalam aku ada mengemas rumah. tapi rasanya aku buang benda-benda yang dah jadi sampah je. tu pun barang-barang yang aku dan encik capo beli. takde pulak aku mengutip benda-benda pelik dan bawak balik. owh..apakah makna mimpi tu? takutnye bila terbayang muka encik kelawar krim yang marah sangat dengan aku dalam mimpi tu. harap-harap semua ni mainan tido je.

pagi ni bangun-bangun tido terus demam. mungkinkah mimpi aku malam tadi punca aku demam?mmmm...mungkin kebetulan je....memang dah nak demam kot...huhuhu   *_*

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails