Friday, January 11, 2013

arissa sudah 2 tahun

kek indulgence secret recipe yang telah dimodified oleh aku. hahaha

2hb jan 2013 hari tu genaplah umur arissa  2 tahun. rasa macam sekejap je masa berlalu. aku pun dah lupa macam mana arissa masa baby-baby dulu. bila tengok gambar arissa masa baby mesti macam tak percaya je.

'eh, macam ni ke rupa arissa dulu?' hahaha.

arissa masa umur 2 bulan.

berbalik kepada besday arissa hari tu, maka jamuan untuk besday arissa pun dirancang dan dilaksanakan dengan jayanya. disebabkan 2 jan 2013 jatuh pada hari rabu iaitu hari bekerja, maka jamuan pun diadakan awal sehari iaitu 1 jan 2013, sebab cuti tahun baru.

gigih tau aku mengepam belon dan tampal buat huruf-huruf tu. tq kepada tukang print encik capo, dan tukang guntingnya adif.


muka pucat lesi, takde masa nak mekap-mekap bagai. hahaha

orang buat gaya peace die pun nak buat jugak.

pose istimewa dari arissa budak moody.

menu pun dah dirancang. 31hb 12 2012 tu aku cuti. jadi aku lah yang kena ke hulur hilir beli barang-barang dengan dibantu oleh 2 orang anak buah aku yang dah semakin bujang iaitu duan hadi dan adif. pagi keluar, malam baru aku setel beli barang. penatnya memang tak terkata. hari tu aku pinjam keta lida sebab bonet keta dia besar so aku boleh sumbat banyak barang. nak harapkan bonet keta viva aku memang tak boleh la kecuali seat belakang takde orang duduk.

arissa yang asik nak merajuk aje. sket2 merajuk. merajuk je mula la dia tejelepuk kat lantai sambil tutup muka.

pehal amik gambar gua ni bro?


lepas setel beli barang, malam tu jugak aku terus siapkan bahan-bahan untuk masak esoknya supaya esoknya aku tak kelam kabut masak dan kemas. rumah pun dah kemas siap-siap tapi belum keseluruhan la.

pagi 1 hb tu aku pun stat memasak. majlis stat pukul 3.30 petang. dalam pukul 1 tgh hari encik capo keluar amik kek. aku sibuk memasak sambil dibantu oleh duan hadi. dekat pukul 3.30 petang tetamu-tetamu pun dah sampai.

arissa yang sangat moody time ni. tiup lilin pun taknak padahal masa practice bukan main laju die tiup.
menu utama - sotong kangkung buat sendiri. siap berlabel bagai macam kat hotel. yela, kang ada yang tak tau pebenda makanan ni kan. bukan semua orang penah makan sotong kangkung. ahak.


ni ayam goreng ala kfc tapi bukan kfc. tq kepada duan hadi yang tolong goreng sementara aku sibuk mengemas.

kentang putar buat sendiri ala-ala kfc.

ni sos kentang putar dengan kuah sotong kangkung. harus la label kang orang asik tanya, ni kuah apa? tu kuah apa? aku semestinya tak dapat nak jadi penjaga makanan sebab sibuk layan tetamu. biarkan saja label berkata-kata.
oh ya, tema baju masa besday arissa ialah jersi atau baju kaler hitam. tetamu-tetamu yang datang pun sangat sporting datang pakai baju tema. hahaha. siapa yang takde baju jersi atau kaler hitam, boleh aje pakai baju kaler lain. tetamu-tetamu jemputan takde lah ramai. ahli keluarga dan kawan-kawan rapat je. aku ni ada satu perangai negatif sket. kalau dah 3,4 kali aku jemput masa buat apa-apa majlis tapi tak pernah datang, biasanya aku taknak jemput orang tu lagi. hahaha. jahat tak aku. kecuali tau orang tu ada hal atau jauh la. huhuhu.


ni kuih kucai masakan emak aku. sebelah dia coslow untuk makan dengan ayam goreng. haruslah buat sendiri. ada satu lagi menu yang takde dalam gambar iaitu mee sizling pemberian kaktih. sape la cameraman tak amik gambar lengkap ni. huh!


ada koko krunch bersama susu hl, apple donuts (yeke nama macam ni?) pemberian bancik dan juga gula-gula dan jajan2 sumbangan aku dan kakngah.


majlis berlangsung sampai la pukul 10.30 malam sebab ada jemputan yang memang tak dapat datang petang tu dorang datang malam. terima kasih kepada tetamu-tetamu yang datang memeriahkan majlis besday arissa ni. terima kasih juga kepada yang bagi arissa hadiah besday. aku tak sempat nak amik gambar masa buka hadiah. penat sangat.






ok, itu saje. sila enjoy gambar-gambar suasana besday arissa.








sila abaikan hanger yang tergantung kat tingkap tu ye...huhu

4 comments:

ieda said...

sedapnya.meriah menu

Happy belated bday arissa.semoga menjadi anak yang solehah.amin

N i e Z a said...

ayam grg nmpak sedap..hehehe

apa pon eppy birthday arissa..dah besar dh yer..mg jd anak yg solehah..amin..

Iyiana said...

hepi belated birthday arissa

wildcutecat said...

hihi. terima kasih auntie ieda, auntie nieza dan auntie yana.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails