Thursday, January 17, 2013

Rutin


Sekarang dah dekat pukul 12 malam. Masa untuk aku tido. Arissa pulak kusyuk main game samada kat ipad atau kat henset aku.

Aku pula memang dah standby tebaring berbungkus dengan selimut tunggu masa nak lelap. Kalau arissa nampak aku dah telelap, dia akan kejut aku.

'mak, mak angun' arissa kejut sambil tepuk2 badan aku.

Bila aku bukak je mata dia senyum2 dan sambung main game balik. Tapi kejap2 dia akan tengok aku balik kot2 aku telelap balik.

Kalau arissa kejut kadang-kadang aku tak layan pun. Sedar tapi pura-pura tido. Lepas banyak kali kejut tapi aku tak respon arissa akan cakap

'mak tido....' lepas tu sambung main game.

Biasanya aku akan telelap dulu berbanding arissa. Dia dah ngantuk nanti pandai-pandai dia tutup ipad dan tido sebelah aku. Leka betul arissa main game. Tapi arissa bukan main game yang tak berfaedah. Dia suka main puzzle yang cantum-cantum gambar, belajar abc, lagu abc, gambar2 binatang, dan macam-macam game untuk education ni.

Sekali sekala main juga angry bird, tom the cat, angry nanny dan ninjump. Macam ni la tetiap malam.
Ok la, aku mau tido sambil arissa main game kat sebelah.


send via wild d' xperia arc ~

1 comment:

mekchu said...

nak komen rambut arissa cantik......

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails