Wednesday, January 16, 2013

seperti yang ku jangka terjadi



sos cili dan susu enfagrow bukan sebahagian daripada bahan yang  diperlukan.

 
seperti yang aku bagitau dalam entri sebelum ni, aku akan kongsikan cara-cara untuk buat chocolate shake. resepi ni encik capo yang ajar. dia berkeras mahu turunkan ilmu dia pada aku walaupun aku tak sudi. aku tak sudi sebab aku tahu motif encik capo turunkan ilmu dia.  dia ajar aku  supaya dia tak payah buatkan untuk aku lagi. jadi ia bermaksud, aku yang kena buatkan untuk dia. T_T


bahan-bahan dan cara sangat lah mudah. semudah xyz.

bahan-bahan

aiskrim perisa coklat
(kalau nak strawbery shake, aiskrim perisa stawbery la. vanila shake, aiskrim perisa vanila).

susu yang bukan susu pekat manis/susu cair.
(dalam kes aku ni, aku suka guna susu hl. nak guna susu dutch lady atau yang sewaktu dengannya boleh juga)
juri jemputan

cara-cara

1. masukkan aiskrim dan susu ke dalam blender. sukatan adalah ikut selera sendiri. kalau suka rasa aiskrim lebih, letak aiskrim banyak. kalau suka susu lebih, letak susu lebih.

2. blender sampai rasa macam dah sebati.

3. tuang dalam gelas dan siap.

masa untuk juri test rasa


keputusannya........





sedapnye. mak, nak lagi!....^_^

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails