Wednesday, January 30, 2013

disebabkan burung, aku tak layan arissa

gambar ehsan pakcik google

sekarang ni aku sangat  tergila-gilakan Birzzle. Birzzle bukan seorang manusia yang mirip keanu reeves tapi game untuk android yang aku main di hp aku. kat ipad dan iphone pun ada juga game ni.

aku diperkenalkan kepada game ni pada hari sabtu yang lepas 26.1.2013 oleh kakak aku, lida. lokasi perkenalan aku dan game ni ialah di glory beach resort, pd.

lida: wildcutecat, kau dah main lum game burung menggigigil kek henpon?

wildcutecat: game burung menggigil? game apo tu? den tak tau pun. (dengan reaksi pelik dan dan rasa kelakar bila dengar burung menggigil. aku tak boleh imaginasikan burung menggigil macam mana).

lida: alah, game burung menggigil lah. macam main jewel jugak cumo ni burung. best main e'. kau main lah.

wildcutecat: macam mano game e'. bak den tengok.

lalu lida pun pegi amik henpon dia dalam bilik.

aku suspek lida mesti menyesal sebab perkenalkan game tu kat aku hari tu. sebab sejak aku memegang henpon dia pagi tu, sampai esoknya aku punyakan henpon dia. aku jadi ketagih main game burung menggigil @birzzle tu. aku nak donlod kat henpon aku tak boleh sebab takde wireless.

balik sahaja dari pd keesokan harinya, aku terus donlod game birzzle kat play store. sejak tu aku asik main game aje. dah tu, berebut pulak dengan arissa. pantang dia nampak aku main game burung menggigil ni dia pun nak mencelah jugak.

arissa: bak pon mak. (  bak phone mak).( sambil tadah tangan.)

wildcutecat: tak boleh, mak nak main.

arissa: bak pon makkkkkkk. (ok...dah mula merengek).

wildcutecat: ishhhh... amik lah.

terpaksa aku bagi henpon aku walaupun aku belum puas main lagi. arissa dengan girangnya main birzzle padahal bukan tau main pu. main tekan-tekan ikut suka hati dia aje.

gambar ehsan pakcik google

so aku donlod kat ipad pulak. aku pun main kat ipad sementara arissa main kat henpon aku. bila arissa nampak aku main kat ipad.

arissa: nak ipad aisa. ( nak ipad arissa).

wildcutecat: arissa main la kat pon mak. mak nak main kat ipad.

arissa: nak ipad aisaaaaaaaaa. ( dah stat merengek balik)

wildcutecat: ishhhh...kau nih! nak amik lah. bak pon mak balik.

arissa dengan girangnya pulangkan telepon aku dan amik ipad pulak.

huh!

camtu lah hari-hari sejak install game brizzle ni. malam tadi je aku main game ni dari 9.30 malam hingga pukul 1 pagi. behenti main sebab pegi tandas dan buat susu arissa bila dia mintak. walaupun mengantuk tetap tahan mata sebab nak main game punya pasal. betul-betul punya ketagih. tapi tu main yang direct lah. belum kira main setiap kali ada masa teluang. sementara tunggu tv terpasang, main kejap. sementara tunggu air masak, main kejap. kejap nye bukan 5-10 minit. paling koman 1 jam. masak air pun tak sampai 10 minit.

bila arissa mintak henpon aku malam tadi aku terus kata tak boleh!

arissa: bak pon mak.

wildcutecat: tak boleh! mak nak main. (sambil jari ligat mendrag-drag kan burung).

arissa: bak pon makkkkkkk.

wildcutecat: tak boleh!

arissa: bak pon makkkkkkk.

wildcutecat: tak boleh!

gambar ehsan pakcik google

akhirnya arissa mengalah dan main pemenan dia. tapi kejap-kejap datang minta henpon. padahal dah bagi ipad suruh main kat ipad.

bagi aku game birzzle ni sangat best dan sangat melekakan. boleh terabai rumahtangga  bila dah ketagih. harap-harap ketagih aku ni tak lama. kesian arissa....

2 comments:

mekchu said...

abg mi, bak fon mama.. mama nak donload burung mengigil ni.. ini konpem layan habis ni..

wildcutecat said...

haha. main sambil najwa tido kat ketiak mama dia la lepas ni.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails