Thursday, January 17, 2013

sekeping gambar dan seribu kenangan

dari kiri: hani, aku, miza, umi, kak rina, is dan kak esah.

petang semalam aku godek-godek folder-folder dalam pc aku nih. tujuannya untuk buang mana-mana file yang tak berkenaan  supaya dapat jimatkan ruang hard disc aku yang dah mula tukar kaler jadi merah.

godek punya godek aku jumpa sekeping gambar lama ni. tetiba rindu dengan mereka semua yang terdapat dalam gambar nih. semuanya office mate kat opis lama di sunway damansara dulu. ada yang aku masih contact, ada yang dah tak contact lagi. mmmm....sebabnya, takde apa nak cakap kot. huhuu. gambar di ambil hujung tahun 2007 atau awal 2008 ( aku tak ingat pula). ni masa family day opis aku di bagan lalang. nama resort tak ingat pula.

bila tengok gambar ni, aku teringat ballon fight. sebab kiteorang ada main ballon fight masa family day tu. paling seronok dapat baling bom belon air kat orang dan paling aku benci bila aku dibaling bom belon air ni dan kena tepat-tepat  kat muka aku. demmit! tapi sebab ini adalah game, maka takda lah aku nak amik hati. nama pun nak bersuka ria. kalau taknak basah, baik duduk tepi diam-diam.

selain daripada tu aku ingat lagi kami main game apatah nama dia. sorang akan berdiri atas meja dan yang lain-lain akan standby sebab yang atas meja ni akan menjatuhkan diri dan semua yang tak berada atas meja kena sambut supaya beliau tidak jatuh. game ni asing lelaki dan perempuan. kalau dicampurkan nanti berebut yang sang lelaki nak menyambut sang perempuan dan sang perempuan pula akan melangkah setapak ke belakang bila sang lelaki nak menjatuhkan diri. faham-faham je la lelaki lebih berat daripada perempuan. ;-p. 

maksud tersirat game ni ialah apabila teman sepasukan kita dilanda masalah kita sebagai rakan sepasukan haruslah menolong beliau dan tak biarkan beliau terus jatuh dilanda masalah tersebut. yeke? hihi. aku pun dah tak ingat sangat sebenarnya. tapi memang seronok masa aku menjatuhkan diri dan ramai yang menyambut. rasa macam tengah buat konsert dan lompat atas ribuan peminat lalu disambut dan diarak gitu. ahaks.

banyak lagi game yang kami main. tapi aku rasa game paling boring ialah naikkan bendera tanpa menggunakan tiang. hanya dibekal tali dan salur paip yang pvc tu yang dah dipotong-potong. punyalah susah nak naikkan bendera dan akhirnya takde satu group pun yang berjaya. 

malam-malam pula kami jalan-jalan tepi pantai, buat unggun api dan tak sah kalau duduk berkumpul kat unggun api tanpa dengar cerita hantu dari pengalaman-pengalaman mereka dah alaminya. lepas tu balik bilik tak boleh nak tido sebab asik tebayang hantu. *_*

sekian, entri mengimbas kenangan dengan teman-teman opis lama dulu. aku rindu kamu semua. sungguh.

1 comment:

Anonymous said...

salam ziarah
kenangan lalu memang indah untuk di kenang

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails