Wednesday, October 30, 2013

ayat sentap untuk mak


kadang-kadang bila keluar beli barang dengan mak aku, aku akan bayarkan untuk mak aku (kecuali abang aku dah bagi mak aku duit). ni perbualan selepas beli barang. samada kat kedai makan atau dalam keta atau dah kat rumah.

mak aku: wildcutecat, berapo inggit barang den semuo e tadi?

aku: tak po lah. tak payah bayar balik.

mak aku: eh. banyak den boli tadi tu. kang takdo lak duit kau.

aku:  ala, kalau orang takdo duit orang takdo la bayarkan. orang duduk dendiam jo.

mak aku: kang banyak lak duit kau abih.

aku: alah, mak beranakkan orang dulu lagi sakit. tak po do. (lalu aku tersengih)


pastu mak aku terdiam. sentap kah? terharu kah? huhuhuhu.


ayat last tu memang ayat yang aku selalu guna kat mak aku kalau mak aku nak bayar balik apa aku bayarkan ataupun bila aku belikan apa-apa hadiah surprise. ngeeee ;-p




No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails