Monday, October 14, 2013

hindustan, zumba dan kenangan aku yang rajin memasak


petang ahad, aku tak ke mana-mana. malas nak keluar, duduk rumah lagi best. arissa bangun awal pulak. pukul 9 pagi dah kejut aku nak susu. ehem ehem. ulang balik. arissa kejut aku? hahaha. biasalah. weekend kan, bangun lewat. ;-p. ingatkan lepas bangun nak terus berzumba tapi kang kalau dah berzumba tak masak pula aku. jadi aku masak kuih jemput aje pagi ahad itu. menu untuk orang pemalas masak memang sesuai la tu. hahahaha.

dah siap masak kejut encik capo pula untuk makan. nasib baik encik capo jenis tak berkira tiap-tiap weekend asik hidang kuih jemput aje. kah kah kah. lepas dah bersarapan encik capo keluar sebab ada urusan. tinggal aku dan arissa sebab aku tak mahu ikut. sibuk nak melipat baju yang dah menggunung. arissa pulak sibuk layan youtube gummy bear kat pc aku.


lepas dah setel lipat baju, aku pun layan movie hindustan. dah lama tak tengok hindustan. yang best bila tengok hindustan ni ialah boleh buat aku rasa melayang-layang je masa adegan cinta or romantik. movie tak lain dan tak bukan aku tengok ialah jab we met lakonan shahid kapoor dan kareena kapoor. cite ni memang best sangat sangat tak muak aku tengok walaupun dah berkali-kali tengok.



lepas abis hindustan terus berzumba dengan arissa. arissa berzumba dalam 5 minit je lepas tu dia pun bosan terus main pulak. kali ni aku buat zumba activate dan mix. aktivate ni senang sket nak ikut sebab dia step yang asas dan simple. yang mix ni memang susah gile. nak kena belajar step dulu baru boleh ikut sebab dia gabung zumba dengan tarian bollywood, dan macam-macam jenis dance yang ada kat dunia ni. aku dapat ikut sket je lepas tu surrender sebab susah. buat aktivate tu pun dah termengah mengah dan basah lencun dengan peluh. jadi ok la kot. cukup la cover sebab seminggu tak sempat berzumba hari tu.

activate

zumba mix. aku mau perut kempis macam perempuan itu

disebabkan aku sibuk layan hindustan dan berzumba bila masa pulak aku masak tengah hari? jeng jeng jeng.... kompem aku tak masak pun. hahahaha. lagipun encik capo takde kan kat rumah. tak kuasa lah aku nak masak. tapi bila dia ada kat rumah pun, belum tentu aku masak jugak. hahaha. mood memasak takde. kalau mood memasak tu datang memang macam-macam aku masak. arissa pun kalau nak makan, makan nasi putih semata-mata je. taknak lauk. kalau dia minta nak sup carrot, aku buat. kalau tak, tak buat sebab kalau dia kata taknak makan, maka memang sampai ke sudah dia taknak makan. kalau boleh dipaksa-paksa memang aku dah sumbat dah nasik dalam mulut dia. susah sangat nak makan.

tapi kan dah lama mood memasak ni hilang. macam mana boleh hilang ek. pelik lah. dulu aku rajin sangat memasak. ingat lagi masa arissa baby dulu, aku selalu buat rendang ayam, telur bungkus, paprik seafood lah, ayam masak kunyit lah, telur bistik. pegi keje siap masak pagi-pagi bawak bekal. mihun, nasi dan lauk, nasi goreng, kuew tiau, mee goreng, beger. petang-petang buat kek. kek marie, kek pisang kek marble, kek coklat. apam polkadot lah, buat popia goreng lah , buat tauhu sumbat, macam-macam lagi lah. tapi....macam mana semua tu boleh hilang ek? bila nak masak je jadi malas. rasa berat je bila nak memasak. kenapakah? apakah yang berlaku? sihir apakah ini? hahaha. dan dan je sihir padahal memang dah jadi malas.
insyaallah lepas raya haji ni cuba untuk jadi seperti dulu yang rajin masak. cuba je lah. buat nya tak pasti.untuk permulaan aku nak buat kek red velvet sebab suka sangat makan kek ni. harap-harap aku buat ye. moga-moga akan adalah entri tentang aku buat red velvet dalam masa terdekat ni. hahaha

la la la la la.............

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails