Sunday, October 6, 2013

aku, troli dan renjatan

'mak, aisa nak cuba kena karan' ....


aku tak pasti kalau orang lain mengalami apa yang aku alami ni. kadang-kadang bila tengah tolak troli ketika bershopping, tak kiralah di giant, tesco atau big, aku pasti terkena renjatan elektrik atau elektrik statik. sakit bukan main bila terkena renjatan tu. kadang-kadang sampai terjerit kecil sebab terperanjat dan sakit. tiba-tiba aje.

bila dah terkena renjatan tu aku akan tukar troli lain. bila dah tukar troli takde pulak aku kena renjatan lagi. jadi aku tak pasti punca renjatan tu ada pada troli atau ada pada aku. yang aku pelik, arissa yang memang duduk dalam troli tu takde pulak kena renjatan elektrik statik tu. sebab dia tak ada mengadu sakit maknanya dia tak kenalah kan.

troli yang bagi 4 kali renjatan kat tangan aku hari ni.

bila aku dah kena tu, terus aku suruh arissa turun dari dalam troli sebab risau dia pulak kena. aku yang besar ni kena pun dah sakit inikan pulak arissa yang kecik tu. tadi pegi shopping sikit kat aeon big. tengah tolak troli tetiba tangan aku kena renjatan. sakit bukan main. tapi yang paling tragis renjatan elektrik statik ni aku kena masa kat tesco seremban jaya. sampai aku menjerit sakit dan orang pun pandang-pandang sebab aku tetiba menjerit. tapi serius memang sakit gile dan kuat rasanya renjatan tu. masa tu memang terus aku keluarkan arissa dan pegi tukar troli lain.


lenkali sebelum amik troli testing dulu kot ada renjatan ke tak. cara nak testing terpaksa lah korbankan tangan sendiri untuk rasa terkena renjatan ke tak bila pegang. kalau takde terasa apa-apa maknanya selamat lah kot troli tu. huhuhuh. tapi kadang-kadang lupa nak testing. terus amik je. tau-tau dah masuk dalam terus terkena renjatan.

5 comments:

ummimarsya said...

cuba check pasal elektrostatik kak :)

Unknown said...

owh, macam penah kena sekali.. ingatkan hanya khayalan.. tak tau mcm mana blh ada electrostatic kat situ..

*my first time here :)

wildcutecat said...

nur aini ahmad, pernah google juga pasal elektrostatik tu. tq.


NJ. tq singgah sini. itulah, kalau kena memang sakitkan.

Unknown said...

Sy pun mmg kerap kena mcm ni.. bole dikatakan slu.. kkdng tolak troli gn 1 jari je.. huhu.. bila terkena, mesti terjerit.. pastu hubby.. eh apa lah awk ni.. sy pegang ok je.
mybe prk ni terjadi pd sstgh org je.. hairan jgk. so sy mmg akan lebih berwaspada pd tangga besi jgk, pun bole terkena.. mcm ada power plak kita.. hehehe

wildcutecat said...

effanina, kat tangga besi pun boleh kena ye. yang ni saya takde pengalaman lagi. lepas ni kena hati-hati jugalah kalau turun tangga yang pemegangnya besi. sebab kalau turun tangga automatik tangan nak pegang pemegang besi tu.

hihi. kalau ada power boleh guna untuk hapuskan kejahatan ok gak kan.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails