Tuesday, October 29, 2013

Nasi goreng yang ku beri, donut yang kau balas

Tengah layan gossip kat forum cari masa lunch break tadi tiba-tiba dapat panggilan ada delivery kat tingkat bawah. Sape lagi nak delivery kalau bukan encik capo. Dia keje lua tapi singgah kejap nak buat delivery kat aku. Aku pulak hari ni tak pegi mana-mana. Biasanya kalau encik capo tak ada aku akan keluar makan tengah hari dengan kakak kakak ku kaktih dan lida. Nasib baik kakak kakak ku keje area dekat dekat sini je. Hihi. Aku kan tak glamer mana ada geng lain nak pegi makan.  Tapi hari ni malas pula nak keluar.

Bila dah turun bawah, encik capo dah tunggu dalam kompressor hitamnya. Sekali dia bagi donut dan pau yang dibeli kat kedai bakery kat mahfah. Terbaik! Sedap sangat donut dan kuih kuih yang jual kat kedai tu. Dah lama sebenarnya tak makan donut mahfah ni. Siapa tak pernah rasa cubalah beli. Eh tapi kedai tu takde buat delivery. Ni delivery special untuk aku aje. Ngeee ^_^.

Sebenarnya hari ni aku bawak bekal nasi goreng. Pukul 5.30 pagi gigih masak nasi goreng. Tapi aku letak cili api banyak sikit sebab encik capo suka pedas. Pedas gila. Berjurai jurai airmata aku makan nasi goreng sendiri sebab walaupun anak nogori, aku memang tak mampu menahan pedas. Tepaksa makan sikit-sikit. Pukul 8 pagi tadi makan sikit. Pukul 10 makan sikit. Last sekali pukul 1.00 tadi makan sikit. Mencair air liur aku sebab telampau pedas (bagi aku). Tapi encik capo boleh kata tak pedas!!! Lidah buaya gamaknya beliau! ;-p.

Dah makan donut ni baru rasa pedas makan nasi goreng tadi hilang.

Ok. Sekian.

2 comments:

mekchu said...

oooo baru nak mintak deliver donut mahfah dgn kompresor hitam (luar cantik dlm semak) tu..

wildcutecat said...

kah kah kah. statement tak menahan tu. tapi owner kompressor hitam tu hati kering tak de effect cakap keta dia semak.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails