Thursday, October 17, 2013

angin

hari ni mood nak buat entri seram.  kalau orang baca tak seram rasanya. tapi sebab aku yang mengalami, maka rasa seram dan meremang bulu roma tu pasti ada.

kejadian ni berlaku pada tahun 2010 masa aku tengah pregnant kan arissa. tahun 2010 tahun yang busy bagi aku sebab aku ditugaskan untuk handle satu sistem ni. kira high profile la punya sistem. disebabkan kekurangan programmer, maka aku sendiri willing untuk bangunkan sistem ni walaupun aku tak tahu guna php. (php ialah language open source yang biasa digunakan untuk bangunkan sistem. sape yang amik IT mesti tahu apa itu php -_^  ).sistem ni kira pentinglah dan user nak pakai urgent.

oleh sebab aku punya knowledge tentang php adalah zero maka aku selalu stayback di opis sampai malam hampir setiap hari. malah weekend juga aku selalu datang opis buat kerja. aku selalu guna internet untuk google coding seterusnya try and error pada sistem yang aku sedang bangunkan. aku stayback di opis ditemani encik capo yang juga satu opis dengan aku. kadang-kadang stayback sampai pukul 8. kadang-kadang terlajak juga sampai pukul 10 malam sebab kusyuk mengkoding. masa tu aku ada bilik. buat koding didalam bilik lebih fokus berbanding buat koding di partition macam skang. idea banyak je mencurah. huhuhu. kadang-kadang kat opis,malam-malam ada jugak staff lain yang datang. kadang-kadang aku dan encik capo berdua je.

panjang pulak intro aku nih. bila nak sampai part seram nih?

pada suatu malam (aku tak ingat pukul berapa mungkin dalam 8 lebih atau 9 malam) sedang aku buat koding seorang diri di dalam bilik, hati tetiba rasa tak sedap. rasa lain macam je. rasa macam diperhatikan. encik capo masa tu dalam bilik dia. bilik dia jauh sket dari bilik aku. so memang tak nampak la kalau nak meninjau dari bilik aku. walaupun kami berdua di opis tapi masing-masing buat hal sendiri dalam bilik masing-masing. aku pandang-pandang gak sekeliling kot-kot ada staff lain datang opis malam tu tanpa aku sedar tapi takde sesiapa pun sebab dari bilik aku memang nampak pintu utama. tak ada sesiapa yang masuk. disebabkan rasa tak sedap hati dan tiba-tiba rasa berdebar, aku pun angkat kaki nak pergi kat bilik encik capo. masa aku nak keluar dari bilik,  aku tetiba terasa ada angin lalu betul-betul kat muka aku. terus aku terkaku di situ.

bila difikir secara logiknya, opis aku keliling memang berdinding dan bertingkap yang sentiasa tutup. mana pulak datangnya angin. sekali lalu pula tu dan betul-betul kat muka aku.  lepas tu  aku pun mengumpul keberanian jalan laju-laju kat bilik encik capo tanpa menoleh belakang dah. bila dah sampai bilik encik capo, macam biasalah tak cakap apa-apa. ajak balik bila dah balik baru bagitau.

nasib baiklah masa pegi kat lif, masuk dalam lif dan sepanjang perjalanan menuju ke kereta tak de dengar atau nampak apa-apa. memang sepanjang nak menuju ke kereta aku tak berhenti baca ayat kursi. kami pulang dengan selamat hari tu. tapi hari tu bukan hari terakhir aku stayback sampai malam kat opis. aku masih stayback lagi sebab kerja urgent kan. bila sistem dah siap dan stabil barulah aku tak kuasa nak stayback dan datang keje weekend lagi. bukan dapat claim OT pun. huhuhu.

sepanjang stayback itu je peristiwa seram yang tak berapa seram yang terjadi. eh eh kang cakap tak seram kang esok-esok jadi pulak yang seram. tak nak aku. baru angin lalu pun aku dah rasa seram. entah-entah angin tu masuk kat celah-celah tingkap kot-kot ada ruang (nak sedapkan hati je). jangan kau menjelma sudahlah. kalau pengsan oklah sebab tak sedar. dibuatnya tak pengsan-pengsan camne? huhuhu.

sekian.


**entri seram lepas ni nak citer pasal arissa yang diganggu.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails