Sunday, March 21, 2010

aku dan ahad

pagi ni bangun tido awal. niat hati nak pergi joging kat city park. tapi terlewat 1 jam plak bangun. kalau nak g joging kat sana, aku suka keluar rumah pukul 6.30 pg. bangun-bangun tido terus kemas katil, lepas tu baru mandi. malam tadi aku beli neutrogena deep cleen daily scrub. excited nak pakai. sejak akhir-akhir ni jerawat asik tumbuh je kat muka aku. tensen lah. tapi apa kaitan scrub dengan jerawat? hahaha. scrub ni aku pakai sebab untuk remove blackhead. bak kata label belakang scrub ni, dia tulis akan hilangkan blackhead dan halang dari muncul lagi. aku pun percaya la, sebab tu aku beli ;-p. lepas mandi, aku tepek lak milky lightening dew dari garnier kat muka, diikuti dengan moustorizing cream. bukan nak pergi mana-mana pun, duduk rumah je la. hahaha. lepas tu aku pakai oxy 10, tepek kat setiap jerawat yang ada kat muka aku ni. ada yang dah 2,3 minggu tumbuh tak hilang-hilang. ada yang baru nak tumbuh. huhuhu. bertompok-tompok putih muka aku ni skang. sib baik kat rumah, so aku tak kisah sangat. nak cantik memang kena hodoh dulu. huhuhu.



banyaknya keje nak kena buat. tapi serius, aku malas sangat nak buat. bagi aku, keje opis wat kat opis, bukan kat rumah. tapi sebab kat opis pun aku tak dapat nak siapkan, terpaksa lah bawak balik rumah. kalau tak siap pun, at least ada sket buat pon jadilah. tapi sebelum mood buat keje tu datang, kenalah aku surfing internet dulu. petang ni rasa macam nak basuh keta je. tapi malas la plak...huhu. keta putih memang cepat kotor. rasa macam nak g shoping kat KL je la. semalam aku cari baju  gaun 1 seremban tak jumpa. tapi aku mesti carik jugak. huhuhu. dah lama tak pergi pkns shah alam, dah lama tak pergi one utama. rindunya aku... aku ni bukan betul sangat. tiba gilo aku datang kang, petang ni jugak aku lepas g shah alam n bandar utama. sensorang pon jadi.

kalau lah esok takde meeting, aku rasa macam nak cuti je. bosan la aku meeting. ntah macam mana sistem tu esok. mesti aku kena kat bos esok ni. so, malam ni aku kena practice tebalkan muka supaya esok aku boleh tenangkan diri bila kena 'bantai' nanti. dah 6 bulan keje, tapi sampai skang aku rasa aku tak sesuai dengan keje ni. aku sesuai keje buat programming yang tak perlu jumpa orang lain. hanya aku dan pc...aku rasa sangat bahagia. huhuhu. buat sesuatu yang aku tak minat memang aku tak boleh. buat sebab terpaksa...hasilnya takkan sama dengan buat sebab aku minat or suka. tiba-tiba aku rindu opis lama aku. ntahla, aku rasa kat situlah tempat kerja terbaik aku pernah kerja.
Ntah macammana kehidupan aku kalau skang ni aku masih kerja kat sana. Walaumacammanapun, aku bersyukur dapat keje yang sekarang ni. Cuma minat keje yang skang ni datang, entah bila. Sehingga itu, aku akan cuba menanam dan menyemai minat pada kerja aku skang walaupun agak mustahil. Huhuhu.

tiba-tiba teringin nak makan aiskrim. cuaca panas terik, bilik aku pun terasa bahangnya walaupun dah kat no 5 kipas ni aku set. kalau ada no 8, kat no 8 tu lah aku set. tapi malas nak keluar.

hmmm...sebenarnya rindu sangat kat dia. ntah apa dia buat sekarang ni. aku rindu sangat kat dia...
Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails