Monday, March 22, 2010

mimpi yang tak pasti

aku rasa pelik. kenapa sejak akhir-akhir ni aku tak boleh ingat apa aku mimpi malam tadi dan malam-malam sebelumnya. sedangkan sebelum-sebelum ni, aku boleh ingat dengan jelas jalan cerita mimpi aku dan siapa yang aku mimpi. walaupun mimpi yang dah beberapa hari berlalu pun aku masih mampu ingat dengan jelas.



entah kenapa sekarang...aku langsung tak boleh ingat walaupun puas aku fikir dan ingat balik. langsung tak nampak bayangan. normal ke benda macam ni? tapi dulu tak macam ni pun. adakah ini termasuk dalam salah satu petanda yang aku ni nak mati? . mungkinkah? biasanya,  sebelum tido, aku bace bismillah, selawat, al fatihah, 3 qul dan ayat kursi. kadang-kadang aku baca sampai terlelap. ada lah sesekali kalau aku tertido, aku terlupa nak baca. tapi...takkan sebab terlupa baca bismillah aku langsung tak ingat mimpi-mimpi aku? sebelum2 ni aku pernah terlupa gak baca...tapi boleh je ingat. malah boleh cerita balik kat orang lain jalan cerita mimpi aku.

entah lah...aku tak tahu kenapa. cuma tertanya-tanya sebab terasa pelik dan ganjil...
Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails