Friday, March 12, 2010

aku dibius 'cinta'

--------------------------------

Isnin 8 Mac 2010 lepas, aku dan dia ambil cuti sebab nak pergi hospital untuk buat ujian H.I.V. Kompem la benda ni wajib buat sebab salah satu syarat untuk kahwin. kalau tak wajib, jangan harap aku pegi cek darah.
satu ketraumaan untuk aku pegi cek darah ni, lebih-lebih lagi sebab kena cucuk jarum kat jari sampai berdarah.



teringat aku masa 1st time cek darah tahun 2000 yang lalu. tak sangka dah 10 tahun berlalu. masa tu nak cek darah untuk isi borang IPTA. 1 minit lepas jari aku dicucuk untuk keluarkan darah, terus aku pitam. tiba-tiba berpeluh-peluh, tenaga tinggal 0.5% je. rasa pening sangat, nak muntah dan lapar. aku yang tengah tak terdaya ni terus baring atas kerusi panjang dalam klinik kesihatan tu tanpa pedulikan pandangan orang lain terhadap aku. padahal sebelum jari aku dicucuk tu aku sihat walafiat je. huhuhu. dekat 1 jam jugak aku nak stabilkan diri aku masa tu.

masa nak amik darah untuk HIV ni aku risau kalau kejadian 10 tahun lepas berulang lagi . bukan aku fikir aku akan menyusahkan orang kalau aku pitam, tapi aku fikir sakit yang aku perlu tanggung nanti. mesti aku tak terdaya dan pening je.

bila lelaki kat kaunter tu suruh aku masuk dalam bilik, tiba-tiba aku kecut perut. laju je jantung aku ni.
tengok plak orang tu kluakan alat untuk cucuk tu, pastu sapu jari aku dengan kapas yang dah direndam dengan ubat kot. huhuhu. rasa aku nak lari je bila doctor tu pegang jari aku. terus aku baca bismillah banyak-banyak dan selawat. berdebar-debar gile jantung aku mengalahkan debaran masa bertunang hari tu.

bila jari aku dah dicucuk tu, rasa pedih dan sakit gak la walaupun sikit je. aku cuba la tahan sakit memandangkan umur aku ni dah semakin meningkat remaja, bukan kanak-kanak lagi seperti 10 tahun yang lepas. huhuhu. sementara duduk menunggu result, aku tiba-tiba rasa lemah. tapi cuba menahan. lagipun perancangan untuk hari tu ada banyak lagi nak disetelkan. nasib baik ada dia. dia buat aku bercakap...membuatkan aku terlupa sekejap sakit kat jari tu. nampak macam mengada-ngada je aku ni kan...kena cucuk sket dah nak nangis...macam mana lah kalau aku pregnant dan bersalin nanti. waaaaaaaaaa...........aku tak mau bayangkan.

lepas dapat keputusan, terus pergi makan sebab tiba-tiba jadi lapa kesan dari amik darah tadi walaupun 2 titik je pon darah yang diambil. lepas tu jalan-jalan sambil aku masih memikirkan sakit kat jari aku tadi. sejurus nampak kedai kasut buat sales, secara automatik, sakit di jari aku terus hilang sedikit.

terus saja aku beli 2 pasang kasut sebagai penawar sakit dijari aku. kemudian dia mengajak aku masuk ke kedai first lady dan dia berkenan dengan baju jubah kat kedai tu lalu belikan aku sehelai jubah. terus je jari aku tak sakit lagi seolah-olah tak pernah dicucuk. so, sekarang aku dah tau ubat paling mujarab kalau aku sakit kena cucuk. hehehe. lepas ni, terpaksa la aku singgah ke kedai yang buat sales tiap kali kena cucuk nanti. huhuhu.

ape pun, semuanya berjalan lancar. result HIV pon ok sebab orang kat kaunter tu bagitau aku ' dah setel dah. dah boleh kawin'. hehe.

aku tak tau nak ending kan macam mana entry ni. so...sekian ..huhuu

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails