Wednesday, March 31, 2010

How To Train My Azlan And Your Dragon

hari jumaat malam yang lepas (26 Mac 2010), aku telah menonton wayang citer 'How To Train My Azlan Your  Dragon'. aku dan en dragon azlan menonton wayang ni kat mbo terminal 2. skang ni jadi penonton setia kat mbo sebab dah buat member kad mbo. 1st time nak buat kad, kena korbankan RM110. RM10 harga kad, manakala RM100 ialah duit nak beli tiket yang disimpan dalam kad. kalau duit dalam kad dah nak abis, boleh topup macam topup kredit henset., minimum topup RM10. kelebihan ada member kad ni ialah:

1. tak perlu beratur panjang kat kaunter untuk beli tiket. terus beli kat machine dengan letakkan kad pada tempat yang sesuai. tapi kalau dah ramai pakai kad nanti, kena la beratur kat machine pulak.
2. dapat diskaun RM1 setiap kali beli tiket guna kad ni.
3. dapat point setiap kali beli tiket (point ada tertera pada tiket). point adalah berbeza ikut movie. kalau kumpul banyak point, boleh tukar dengan barang kot. oleh itu, mulai register member kad ni, kenalah buat hobi baru iaitu mengumpul tiket wayang mbo. huhuhu
4. bila besday, akan dapat 2 tiket free untuk tgk mane2 movie. biasanya wayang lain dapat 1 je tiket free bile besday, tu pon movie tertentu je boleh claim utk guna tiket free ni.
5. kelebihan yang lain aku dah lupa. sila rujuk mbo cinemas. huhuhu.



nice a citer how to train my azlan your dragon ni.mula-mula ada 2 pilihan nak tengok citer daybreakers atau citer ni. kebiasaan aku sebelum2 ni, aku akan bagi keutamaan untuk tengok citer thriller/bunuh2/perang/lawan2 berbanding tengok citer kartun. walaupun aku layan gak kartun, tapi priority untuk tengok kartun kat wayang adalah sangat rendah berbanding susu HL lemak rendah. huhuhu.

tapi disebabkan 2 hati telah menjadi 1, jadi...aku pun mengubah kebiasaan keutamaan aku selama ni. so, aku pun layan la movie kartun ni, nanti ada orang menangis mengadu kat mak kalau aku tak nak tengok movie ni. huhuhu. kesimpulannya tak rugi la menonton citer ni. best sangat. malah bertambah best bila menonton sambil mengunyah pop corn. cuma dalam wayang tu memang sejuk sangat. nasib baik aku bawak 'jaket kalis rindu'. dengar kat radio hari tu, kutipan citer ni dah mengatasi kutipan alice in wonderland. kalau nak tau sinopsis citer ni, google je la ek. malas nak taip...;-p.

pengajaran yang aku dapat dari citer ni.............."aku pun nak bela naga comel camtu gak..." huhuhu. dan selain dari tu... aku pun dapat idea ' how to train my azlan'. hehehe...^_^

2 comments:

mekchu said...

wild like a dragon.. aummmm...

Capo Grande said...

ini bukan wildcuteccat tapi copycat...

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails