Saturday, April 24, 2010

berat yang tak dianggap

petang tadi keluar dengan kaktih. dari seremban plaza ke econsave pastu g dataran

senawang dan akhirnya ke giant. sebelum nak balik tadi, aku nampak mesin penimbang.

mesin jenis lain dari mesin penimbang yang jujur yang aku jumpa kat pacific beberapa

hari lepas. disebabkan aku ragu-ragu dengan angka yang dipaparkan oleh mesin

penimbang yang jujur tu, aku pun amik keputusan untuk timbang sekali lagi. kali ni dengan mesin

penimbang yang lain pulak. aku pun meraba-raba mencari duit syiling 20sen dalam henbeg.

dengan penuh harapan, aku pun masukkan duit 20sen tu sambil berdiri ditempat sepatutnya.

angka yang bergerak terlalu laju seiring dengan berat aku yang ditampung oleh mesin tu.

akhirnya angka itu berhenti pada satu angka dan terus tak bergerak lagi.

huhuu. aku memandang kosong angka itu manakala kaktih memandang dengan agak terkejut.

angka yang dipaparkan sama dengan angka yang ditunjukkan oleh mesin penimbang

yang jujur hari tu.

haruskah aku bergembira atau haruskah aku menangis dengan hasil timbangan kali kedua ini?

atau haruskah aku menimbang untuk kali ketiga?

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails