Tuesday, August 17, 2010

entri campuran

sedar tak sedar dah seminggu puasa dan alhamdulillah setakat ni puasa aku penuh lagi. walaupun beberapa kali terasa nak muntah tiba-tiba, tapi semuanya ok. rasanya memang boleh penuh puasa aku tahun ni. last puasa aku penuh masa aku form 1 iaitu tahun 1995. masa ni aku rasa aku budak comot tapi peliknya ramai plak peminat. hua hua hua. lepas-lepas tu memang tak dapat nak memenuhkan puasa atas sebab-sebab yang rasanya semua orang berakal tahu.



tadi aku sibuk menghitung hari kat kalendar aku. bukan menghitung hari nak raya ye. tapi menghitung hari due date sistem-sistem yang aku sedang bangunkan ni. satu tu kena setelkan sebelum raya dan satu lagi seminggu selepas raya. hmmm...walaupun skang aku memang running dua-dua sistem serentak, tiba-tiba takut kalau-kalau aku tak mampu siapkan. paham-paham je lah buat programming ni bukan macam sapu jem kat roti ye. tapi apa kaitannya jem dan roti dengan programming??? hahaha. ikut suka hati aku je buat perbandingan.

tapi walaumacammanapun aku akan pastikan aku siapkan keje-keje aku ikut tarikh yang dah ditetapkan. biar terdiam mulut orang berhati busuk yang menyalak-nyalak buat cerita kat semua orang yang aku tak buat keje kat sini dan macam-macam fitnah lagi tentang aku yang disebarkan disini. walaupun hati aku terguris dengan kenyataan-kenyataan tersebut, namun...hati perlu ditabahkan. tapi tak dapat dinafikan, airmata aku gugur juga bila terfikirkannya. cuma bila masa aku menangis...biarlah hanya aku saja yang tahu. tetiba teringat lirik lagu ni "aku bukanlah superman, aku juga bisa nangis..." *_*

yang penting, aku tahu apa sebenarnya yang berlaku. siapa yang dah tahu, fahamlah apa yang berlaku. tapi siapa yang tak tahu hal sebenar, terpulanglah nak percaya kepada siapa.  aku buat hal sendiri tak kacau hidup orang lain, buat baik, cakap elok-elok, pun ada je yang dengki dengan aku ni. sebab tu aku rasa keje kat tempat lama aku dulu lebih seronok tanpa orang yang dengki dan busuk hati antara satu sama lain. macam-macamkan aku alami bila keje gomen kat sini. bukan aku tak bersyukur tapi...bila fikir balik...mungkin bukan disini tempat aku. ada juga aku terfikir nak mintak transfer kat putrajaya. tapi kena fikir banyak kali. kalau aku bujang lagi, memang aku dah hantar surat mintak tranfer. buat masa ni apa yang patut aku buat hanyalah bersabar, bersabar dan bersabar.

lain aku nak cerita lain pulak aku taip. dah jadi entri luahan perasaan pulak. tapi tak boleh cerita detail. aku sebenarnya nak citer aku tak sabar nak raya sebab nak makan rendang, nasi himpit dan kuah kacang mak aku. bila teringat pun dah meleleh air liur. huhuu. bila masa pulak nak makan rendang, nasi himpit dan kuah kacang yang aku masak? hihihi. nanti dah duduk rumah sendiri dengan serta merta aku masak hidangan tersebut. insyaallah. tapi aku tak excited pun nak raya. zaman kanak-kanak je aku tak sabar nak raya. bila dah besar...lama-lama macam raya ni tak ada apa-apa pun. huhuhu. cuti raya ni pun kompem aku nak kena siapkan sistem-sistem aku tu. tapi tak kisah sebab aku bukan suka berjalan pun, suka duduk rumah je. duduk rumah sambil buat keje sambil makan biskut raya pun dah best sangat.

sekian saja entri campuran kerja, raya dan luahan perasaan ni. tiba-tiba airmata bergenang pulak depan monitor ni. ni yang malas buat entri luahan perasaan nih. huhuhu.

2 comments:

Iyiana said...

halla halla.. cian dia.. sabar je la.. anggap je la umpatan dan kata-kata keji itu seperti lalat dan langau yang datang menhinggap sebentar. esok lusa mati la lalat dan langau tu.

wildcutecat said...

thanks yana ^_-. insyaallah akak bersabar je skang. tp rasanya skang ni lalat/langau tu tengah pengsan kot. huhuh

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails